10 september - aegir kommer hem

Blev ju inget bloggande om igår av olika skäl. Främst för att jag inte fick in någon täckning på datorn hemma hos monica där jag sov. men jag gör ett "dagen-efter-inlägg" så alla blir nöjda. :)

dagen igår var lång, förväntansfull, stressig och underbar. har väl inte riktigt smällt ännu att jag faktiskt är fodervärd åt en liten lurvig isispojke nu. men lycklig är jag <3 känslan när jag lastade ut honom på stallplanen igår och visade upp honom för fuxarna var totalt underbar. fuxarna var helt tossiga av händelsen  att en ny häst stod vid deras hage och sprang runt som tokar och visa upp sig ;) ska bli kul när de släpps ihop höhö. För tillfället går aegir i en liten provisorisk hage för att finna sig tillrätta lite. :) tanken är att släppa ihop dem senare idag. :)

aegir var kolugn hela resan hem. lite problem med lastningen då jonas var stressad och det smittade nog av sig på stackars aegir som bokstavligen drogs in i transporten. :( men väl inne var han lugn och fin. :)) monica som körde stannade några gånger under de tre timmar de tog att åka hemmoch han stod lungt och snällt alla gånger. väl hemma var han inte ens svettig så ingen stress där inte. :)) efter att ha hälsat lite på fuxarna och gått runt gårdsplanen för att sträcka på benen släpptes han i hagen. där stallde han sig och började beta direkt och frustade nöjt. var inte direkt nyfiken på fuxarna trots deras stojjande ;) känns lite som att aegir inte fårr vara häst ett tag. lixom söker inte kontakt på samma sött som storm och puke gör. men senare på kvällen började han faktiskt att nosa på puke genom staketet så det kommer väl. tror han inte söker sig till någon eftersom han flyttats så mycket. gör nog honom gott och komma hit och bara leva livet. :))

nu imorse när jag gick ut till dom så kom han fram till mig :D söta häst! vi ska nog bli tajta vi med så småningom. :)) han är lite avvaktande ännu men tänkte ta en promenad senare i em så han får se sig om lite. Ida kommer också nu på förmiddagen så ska vi rida ut på fuxarna sen äre ihopsläppet. ^^ får bäl blogga mer senare om det.

Bilder finns i fotoalbumet!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Gud va kuuuul!!! :D va glad jag är för din skull gumman! <33 Ja måste komma nån dag nu! Jag bara MÅSTE!! :)

2009-09-11 * 11:57:03
Postat av: ämma

såklat du måste komma ut :D :D

2009-09-11 * 18:05:49


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0