22 oktober - sömning

Japp är sådär skapligt sömning just nu. Ögonen grusar sig och jag vill bara krypa ned under täcket och drömma lite innan jag ska upp och sköta om alla grisar. Vart skönt att vara ledig men nu är det nya tag imorgon!

Idag så har det vart en ritkigt slödag! Vädret har gjort mig slö och oengared och jag har bara suttir här vid datorn i princip. Suck vi som skulle städa.. Emil var iallafall dutkig och diskade iallafall. <3
Skjutsade Emil till körskolan vid fyra och ringde och fråga Ida om hon ville med till marieberg då jag skulle handla lite mat hem hit. Hämtade upp henne och fick vara lyssnade idag för diverse problem. :) Hoppas det löser sig gumman. :) Vi hade det iallafall supermys och gick runt i djuraffärer och parkerade oss sedan på ett fik där vi satt tills stängning nästan. xD Pratade mest hund. Vi har tillsammans fått mig att istort sätt bestämt mig för vilken hundras jag ska köpa. En SHIBA! har redan nu ikväll vart i kontakt med en uppfödare som finns i örebro som väntar valpar v.43! Fick gärna komma och hälsa på dem om jag ville lät det som. :D Skitkul! Störtkär är jag iallafall :))

Igår så var ida med till stallet och fotade mig och Linda när vi red. :) Vi red puke & storm på gärdet och agge i hagen. :) Puke var superfin och agge gick bra stuntals han med. :D Storm gick inte så bra i början då vi inte hade på padden under sadeln vilket gjorde att den säkert tryckte för mycket. Hans sadel ligger ju redan katastrofalt så när vi tog bort padden sa han ifrån direkt. Duktiga häst! När linda istället sadla av och red barbacka gick han nästan som vanligt igen. :)
Vi tog en massa bilder, både barbacka, utan hjälm och med hjälm. xD Ligger massa bilder uppe både på bdb & facebook men kanske lägger upp några i albumet här med om jag orkar. :)

Nu ska jag iallafall gå och lägga mig! Nedan ser ni en bild på en vacker shiba!
// Emma





Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Shibas är så fina :D

2009-10-24 * 20:36:03
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0