19 maj

Ojoj fy på mig som missade att blogga igår. Orkade helt enkelt inte. haha la mig nästan direkt efter att jag kommit hem från stallet. :) Är man trött så är man? :D
Hände inte så mycket igår, skittråkigt väder med regn från morgon till sen eftermiddag. Skolan gick trögt men prov och skit. Men kändes bra iallafall. Det handlade om gnagare & katter.

Efteråt blev det stallet. Beslöt att inte rida alls pga av det dåliga vädret och blöta hästar utan åkta dit i mysbyxor och städade sadelkammaren samt smörjde sadlar & träns ordentligt. Kändes väldigt behövligt.
Busade av hästarna på banan efteråt när det slutat regna. spontanhoppade även några skutt på de nya hindren. kul att se tokarna fara runt ;)

Efteråt var de ritkigt svettiga, eller iallafall puke så vi tog en liten promenad med dom så de fick torka och jobba ned flåset lite. :) mys <3
_______________________________________________
Idag då, först mentortid och tid att jobba med rester under förmiddagen. gjorde inte ett skit om jag ska vara ärlig, eller jo gjorde några tappra försök att plugga till etologiprovet som skulle gå av stapeln under eftermiddagen. Alla flickor jag brukar umgås med i skolan var sjuka.. :( stackars mig blev mobbad. ;)

men som sagt efter lunch vart det prov. gick väl sådär. räcker nog till g/vg iallafall. slutade efteråt. åkte hem och bara slappa några timmar. vid fem åkte linda och jag till stallet. red klätterslingan och kabelvägen idag. mycket tempoväxlingar och lite miljöträning xD ha.
Puke hade nog en dålig dag eller någe och var inte alls samarbetsvillig. Dock gick han super när jag träna galoppfatnningar, men han har himla svårt för höger galopp. Den känns helt konstig. o.O

Aja, får se om vi åker ut imorgon med. :) 8/6 kommer Hovis vilket jag inte får glömma xD Jag som ska möta upp honom. :P

Nu ska jag nog se på film, eller sova.. vi får se. :)
//Ämma

* puke luke <3 *

Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Fina Puke :D <3

2009-05-21 * 22:36:13
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0