1 maj

Usch vilken natt det var inatt. verkar ha åkt på ögonfluss eller någe så ögonen kletade igen totalt inatt. :'( sen hade jag värsta hostan. jag HATAR hosta! fan, var vaken typ en halvtimme och bara hosta hosta och hosta. usch för att vara sjuk.

men men för iväg tidigt imorse till örsta kulle i kumla för att fota den regionala hopptävlingen som går där fre, lörd och söndag. :) Johanna skulle hoppa med totte så var fotograf. inge kul att fota där dock. asfin anläggning men så himla röriga bakgrunder.. men men. du ska få bilderna johanna. :) <3

efter det så drog jag och älsk till marieberg. sprang lite småärenden på apoteket osv. :) inhandlade tvättsvampar till hästarna så vi kan svampa av dom oerdentligt nu. :)
Vid halv 6 anlände vi till stallet, jag och linda. Blev att lastträna hästarna inför kursen imorgon. :) storm traska rakt in utan problem men med puke var det värre. ingen har orkat jobba med honom förut utan lagt remmar bakom rumpan på honom så han har inga possetiva vibbar från lastning. tyvärr.
Men det gick till slut. jag behöll tålamodet och efter nån halvtimme gick han in. :) så vi gjorde om några gånger och berömde med massa med mumsig betfor ;)

Sen red jag och linda ut. Red skogslingan så de fick klättra lite. vi bygger muskler som attan nu ;) sen red vi kabelvägen hem och galoppera lite o växlande tempo. :) kändes kanon. Puke sökte sig tillomed nedåt idag. var väl första gången han bjöd. :D börjar väl orka jobba mer korrekt nu. :) Kändes kanon. blir dressyr nån dag på ängen och jobba igenom honom. :)
Så himla skönt att ha honom rakad. märks att han varit svettig pga av pälsen och inte att han är utan kondis. idag vara han bara normalsvettig. :) super!

Men men imorgon bär det iväg på kurs. 06.45 åker jag och linda iväg till stallet för att fixa hästar och det sista av packningen. :) ska bli spännade! Hoppas det inte blir allt för varmt bara. ^^

NU ska jag sova. Gonatt!
//Ämma

* Lite bilder från idag *

Kommentarer
Postat av: Lovisa W

usch stackars dig gumsan <3 krya på dig :( va spännande inför imorron hoppas det går bra! :D snygga bilder btw ;D

2009-05-01 * 23:41:52
Postat av: Johanna Nordin

tack så himla mycket för att du överhuvudtaget kom fast att du mådde skit :O för bra <3 smsa så fort du sitter vid datorn!! PUSS

2009-05-02 * 19:10:14
URL: http://ohyeahjohanna.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0