13 juli

Får väl börja även detta blogginlägg med att säga att jag är fruktansvärt trött. Ovanligt va? ;)
Dagen har bara flugit iväg. Vet inte riktigt vart den tog vägen?
Blev iallafall uppdragen av Emil halv åtta, vid halv nio var vi på väg till kumla där jag lämnade av Emil uppe på stan. Åkte hem till klockarbacken och bytte om till stallkläder.

Vid stallet red jag båda hästarna. Lite för att känna hur de kändes nu efter vilan. Storm var något slö (?), men inte ridit honom på evigheter så jag kan inte säga om det var normalt eller inte. Kan ju bero på värmen också plus att han tappat kondis. Men tog det säkra före det osäkra och skritta honom bara tjugo minuter ungefär. Testade lite trav för att se hur han kändes och i den var han fin. Red skogsslingan med honom så vi slapp solen + alla bromsar. Har ju regnat så mycket nu att det bildats en stor pöl på ett ställe, där fick han plaska lite ;) bubben <3

Efter honom tog jag ut Puke. Han var pigg och glad att få komma ut men hade panik på alla bromsar och flugor. Usch han lider verkligen nu. Vi får ju heller inte använda switch nu innan vterinären kommit med provresultat. suckar. Han har typ kliat sönder sin vackra man! Fan! Aja, skrittade honom mest, och hade små korta travintervaller. Mest för att slippa flugorna. Med honom red jag kabelvägen och skogsslingan. Red med nya schabraket vi köpte på lantmännen. STOR bevikelse. Hela sadeln kanade omkring på det där schabraket så det ska jag stoppa längst in någonstans och glömma bort. blä . Padden låg bra dock. :)
Efter ridturen vattensvampade jag puke som stod och såg nöjd ut. ;)

När jag ridit båda herrarna tvättade jag vattenkaren och hällde i nytt vatten vilket behövdes. Sen plockade jag iording i sadelkammaren och sopade fint. Hatar att komma till stallet när dte är skitigt och stökigt! Längtar tills kammaren blir färdigbyggd. :) Hängde även upp whiteboardtavlan. ;) Lite provisoriskt men ändå. :) Nu är den uppe iallafall! :D

Sen åkte vi hem till askersund igen. Var till ungdomsmottagningen och fixade nya p-piller. Snackade lite om min trötthet. Hon tyckte jag kanske borde söka för den om den inte blir ett dugg bättre snart. Åkte sen hemåt. Lagade mat. Köpte en grillad kyckling, koka ris och gjorde brunsås. Mumsmums blev det. Efter det blidde jag trött och somna. x)
Sen ringde en jävla telefonförsäljare (för andra gången) och ville sälja någon tidning till mamma. Sen ringde syster och fråga om pappa kommit hem sen ringde monica x) då gav jag upp med att försöka sova. x)
Monica undrade hur det gått idag osv. Dessutom tror hon att hon bokat in veterinären imorgon då hon är bortrest så jag ska åka till stallet imorgon vid halv två och kika om det kommit någon vettis ;)
Sen blire stallet med linda på kvällen när hon slutat jobba. :)

Fick också mejl från höstglädjens kennel igen. 10/7 kom regnas valpar. tre hanar och fem tikar. Nu har de åter bestämt att thyra ska bli parad i höst! åh vill ha en valp! Jättesugen! Funderar starkt på att få det att gå ihop! *planerar*

Men nu ska jag sova i värmen! Godnatt!
// Ämma

Kommentarer
Postat av: Jossie

Åh är så mysigt med att ha stall o hästar att åka till. Saknar det som f*n! :(

2009-07-14 * 00:11:51
Postat av: Dvärghundspossen

Valpar rular! Vi ska ha valp till våren själva... fast vi redan har tre jycks, haha. Men har du en häst som heter PUKE? Som i "kräkas"? (:-O

Postat av: Amanda -Bloggen om glaskonst och livet runt om

Åhh hoppaas på valp :D



Sv. Jomen visst.. vi har ju en del katter som går på vår tomt då o då..

2009-07-14 * 13:48:58
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Skönt att det kändes bra idag med pållarna :)

2009-07-18 * 12:37:11


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0