30 augusti

Vilken dag, fått massor med vettigt gjort. :) Åkte hemifrån vid tio tillsammans med linda. åkte förbi konsum och köpte frukost som vi åt vid stallväggen. :) Jag blev typ sjuk igår så jag hade nog feber imorse, kallsvettades och var allmänt konstig. Men sen blev det full fart så då glömdes lixom det bort haha. Frank hjälpte ju oss att sätta upp alla saker i sadelkammaren idag. Jättestort tack till honom alltså!
Linda hann inte inte vara med så mycket då hon ställde upp som barnvakt åt lilla fanny när monica for till örebro för att prova lite fina klänningar. :)

Men jag och frank kämpade på, båda halvsjuka och trötta. x) Inte lätt att mäta ut och tänka då. Men vi gjorde ett riktigt bra jobb. :)) För er som är nyfikna så kan jag tipsa om att bilder på sadelkammaren finns i albumet eller på bilddagboken. :) Så nu är kammaren klar förutom att lite el ska dras in. :) Lite mörkt nu ;) Elektrikern skulle komma rutn den 14e :) Sen ska väl vatten dras in men det får bli när det blir. ^^ Som det är nu är jag sjukt nöjd med hur det vart, lite lamper så är det perfa!

Justja, vi spåkade också ihop en "uppställ" där vi kan binda upp hästarna istället för att stå inne i hagen. :) Enkelt och funktionellt blev det. :)
Efter att blivit bjudna på pizza *tack* så drog jag och Linda ut på långritt. :D Drygt två timmar i sadeln känns i rumpan på slutet ;) men givk jättebgra och hästarna var superduktiga. ^^ Såg huuuuuuur mycket kantareller som helst! helt gult var det. :O
På hemvägen blev vi dessutom uppläxade av en gubbe på elljusspåret som sa att detta ser väl ändå inte ut em en ridbana. "nej" sa jag sen blev det bråk. xD jävla gubbe alltså, oj vad gör det att det blir spår i SANDEN??? wtf mkt att bråka om? Linda blev impad av mig iallafall som stod på mig xD haha fan vad arg jag blev, inte vågade han stå still och prata heller utan gick vidare och mumlade.. suck på såna där som inte har vettiga saker att bry sig om.. Vi har rätt att rida där om inga förbudsskyltar är uppsatta.. lär dig allemansrätten för fan. Jo just det, han kunde ju knappt gå där för all hästskit heller.. hm.. våra hästar har aldrig skitit på de där spåren.. BLÖ! Nu ska jag rida där i ren protest, och möter jag honom ska jag inte ens svara på tilltal. :D

jaja det har vart en urmysig dag. nu kommer linda fara iväg och jobba i fjugesta i en vecka så ingen att rida med på hela veckan. :( någon som vill sällskapa? :D messa!

Nä nu ska sjukligen snart sova. ont i halsen och huvudet och är allmänt seg så ha det bäst!


* pojkarna väntar på mat, Linda fotade *


Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Det blev verkligen jättefint i sadelkammaren! :D

Jäkla gubbe :S tror han att han äger allt eller?!

Usch! bra Ämma stå på dig! ;)

Jag skulle jättegärna vilja med å rida :( men jag jobbar ju å sen har ja teori imorronkväll.. blö att vi inte bor nära varann :(

2009-08-30 * 22:22:15
Postat av: Agnes

Jobbigt med folk som klagar - men i väldigt många kommuner i sverige är det lokalt förbjudet att rida på elljusspår, i huddinge/haninge är det totalförbud mot att rida på dem, trots att förbudskyltar inte är uppsatta ^^

2009-09-01 * 13:46:41
URL: http://nikonian.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0