29 april

Nu gott folk ska jag skriva av mig lite för er. Usch vad dåligt jag mått de två senaste dagarna.
Får väl ta allt i tur ordning.

I förrgår alltså i måndags vakna jag och var sjuk. Jätteont i huvudet, nacke och hals. Men eftersom veterinären skulle komma så pallrade jag mig iväg till stallet tsm med linda och älskling. Det var en fruktansvärt dålig veterinär som kommit ut när vi kom. Bestämde sig direkt för att det var överkänslighet mot knott & myggor och kunde absolut inte tänka i andra banor vilket jag hatar.. Jag frågade "Han har ju haft detta hela vintern då det inte varit mygg, kan det verkligen bero på det då?" svaret jag fick var att det vart myggor hela året där han bor och att han bara haft typ två nätter som det var 30-. Vafan kanske är olika på olika ställen pucko!

Men men höll käften och lät honom hållas. Nu ska hästarna rakas och behandlas med switch. Troligen måste Puke gå med insektstäcke.. stackarn. :/ hoppas det hjälper med switch eller om nån annan har förslag?
När veterinären åkt byggde vi klart hindren. Bara bomhållarna och bommarna kvar. Bommar ska monica köpa på fredag och pappa håller på att svetsa ihop hållare på jobbet. eller rättare sagt hans praktikant ;) haha inte mig emot haha Kommer bli skitbra!

Igår så åkte vi hem till askersund. knappt jag orkade köra. såå jävla ont i nacke och huvud så jag bara ville kräkas. kom hem och slängde mig i sängen och låg där typ resten av dagen. Tog en mindre promenad med älskling på kvällen. vågade inte gå själv om jag skulle svimma.. var iallfall skönt att komma ut.

men idag mår jag bättre! Inte alls så ont i huvudet och inte ont i nacken, bara lite stel. Ingen smak har jag och är täppt i luftvägarna men jag mår bättre ^^ Ska nog gå halvtimmesrundan ikväll när det blir svalare. :)

Skjutsade älsk till kumla då han skulle köra på trafikskolan för första gngen idag. :) Sen åkte vi tillbaka till askersund och gick på marknaden där. grymt mycket folk! :O Jag köpte 12par strumpor för 100:- *billigt* och en karbinhake så jag kan laga pukes grimskaft som dummern hade av! *morr*

Imorgon ska jag hämta bästaste johanna i hallsberg som ska följa med ut till stallet och klippa hästarna :D *tusen tack* Får väl se vad det blir för klippning men men det löser sig. Tror jag vet hur vi ska ha det. :) *som bilden nedan*
Får väl se vad det blir av valborgen xD

PÅ fredag blir det först fotografering på örsta kulle sen transportträning med puke och på lördag bär det iväg på kurs med båda hästarna. :) Kommer bli superkul! 

NU har jag fått skriva av mig. Grattis till er som orkade läsa ;)
//Ämma

Kommentarer
Postat av: helga

jag vill oxå ha en snygg blogg..

2009-04-29 * 22:27:44
URL: http://helgiis.blogg.se/
Postat av: helga

haha nej inte om man jämför med din ;)

2009-04-30 * 10:22:50
URL: http://helgiis.blogg.se/
Postat av: Ida

vill bara hälsa:

Vi saknar dej! <3

hoppas den förbenade värken kan ge sig snart :(

kraam

2009-04-30 * 20:18:37
URL: http://kinesbus.webs.com
Postat av: Lovisa W

så jävla irriterande med folk som är så jäkla besserwissar :S usch.. men va kul att du ska på kurs :D hoppas du får det kul! :D

2009-05-01 * 22:03:03


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0