24 april

Idag känner jag mig riktig nyttig. :) pluggade hemma idag, fick visserligen inte så mkt gjort men iallafall. skönt att sova ut. älsklingen låg med hög feber hela natten så var en del avbrott i skönhetssömnen ;)

i vilket fall som helst. gick upp klockan nio nån gång. checka bloggen och bilddagboken. Åt en fullkorsmacka och nån deciliter yougurt till frukost. Tog sedan en promenad på 50min. usch vad ont i benhinnorna jag får. :( riktigtt otränad är jag. kommer säkerligen hänga kvar nån vecka eller två. men bara att bita ihop. men störande att behöva stanna var 5-10minut för man har så ont att man nästan snubblar fram..

aja när jag kom hem blev det duschen. vrålvarmt ute i vådsolen +att man blev härligt uppflåsad. :) Åt lunch vid halv ett. hemlagad lasagne som mamma gjorde igår. mums. :)
sov middag en stund. det är det härligaste som finns nästan xD haha
vakna av att eva ringde och snacka om helgen. :) ska ju ha djurhuset då. :)

åkte sen till stan och handla lite. blev lite nyttigt fullkornsbröd, yougurt, vetepuffar och kyckling. ^^ sen vidare till kumla. hemma där rensade vi och städade ur kylskåpet. :) känns nice. :)

sen var det bara att slänga i sig en macka och dra till stallet med linda. :) blev en härlig ridtur i kvällsolen. utforskade en ny ridväg. superbra var den! sånt älskar jag :D red sen kabelvägen hem där vi rejsa av hästarna ordentligt. :) fick till världens finaste galopp på puke på slutet när jag samla ihop honom <3<3<3

skulle fter ridturen duscha av hästarna på bog och under magen. så himla snuskoga i pälsen nu när de fäller och blir svettiga. dumma puke slet av grimmskaftet och slängde sig ned och börja rulla sig.. så han får jag ta itu med imorgon om vi åker ut.till stallet då ;)

Jag kom på ett skitbra namn åt puke idag! Vindur! värsta gulligt! :D Stomrur och Vindur. Storm brakar sig ju fram i livet som en stomr medan puke tar det lite mer varligt som en vind ;)

har också nääästan bestämt mig för att ha agge hos minica. slipper stallhyra. :)

men men nu har jag för en stund sen ätit. kyckling och sallad och kollat på House. :P läste nyss på anna skippers hemsida att nudlar inte är så tokigt att äta! YES jag älskar nudlar! xD haha det ska jag äta t lunch imorgon tror jag ;)

Älsk är iväg på poker. tråkigt. :( saknar han. men men han kommer väl. funderar på att gå och sova eller någe..
Tack till er som läser min blogg <3  vore superkul att veta vilka det är, förutom er som kommenterar då ;)

//Ämma <3

* puke dagen då vi löshoppa *

Kommentarer
Postat av: Linda

haha blev ett långt inlägg idag ^^ Men du är duktig tycker jag :) & jag tror att Vindur skulle passa honom perfekt! haha vilken tur att du gick in där och kolla som jag tipsade dig iallafall ;P Kommer bli bra det här ska du se :) <3

2009-04-24 * 22:16:43
URL: http://pravada.blogg.se/
Postat av: Agnes

Sv: Simone blev sparkad av en häst på knä och höften, typ skadade ledband, hon väntade fortfarande på svar från mrt när vi var där... hon har iaf fått gips på hela vänsterbenet :((

2009-04-24 * 22:46:30
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: helga

jag läser alltid din blogg :)

2009-04-26 * 22:47:08
URL: http://helgiis.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Va duktig du är Ämma med nyttigheter :) Tummen upp! (Y)

2009-05-01 * 21:54:54


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0