Varg utanför fönstret

WOW vad häftigt (och lite läskigt samtidigt). Vi såg en fullvuxen varg trava nere vid ån förut. 300m max från vårat hus. Dock på andra sidan ån.
 Det gick så fort att jag hann inte hämta kameran. Kikade ut för att kolla vad det var för väder när vi skulle stiga upp och då var h*n där. Jag vart helt lyrisk. haha..
 
Lite läksigt att veta att de finns så pass nära. Jag vet ju att det finns flockar uppe i kilsbergen, och att någon ibland dyker upp här nere. Men det var mäktigt att se det med egna ögon.
 
Wow, wow wow säger jag bara.
Bjuder på en bild jag tog inne i varghägnet på kolmården när vi var där på etologistudieresa 2007 med klassen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny (jvsm från blimamma)

Fin bild på vargen. :) Kul att få se varg IRL. Här har jag bara snubblat över spår i skogen. När jag anmälde dem sa de att "nej det kan bara vara en hund, finns inte varg här". Någon vecka senare blev en varg överkörd på motorvägen. Nehee... inte varg i kommunen? Nejnej... ;-)

Svar: Tack. :)
Haha lyckat. Kul att du kunde säga "vad var det jag sa" iallafall ;)
nikoba.blogg.se

2012-10-21 * 11:51:01
Postat av: Maria

Häftigt!! :D

Svar: Ja! :D
nikoba.blogg.se

2012-10-21 * 12:51:10
Postat av: J

Fy och blä! Vi har också varg här omkring. Och björn, och lodjur och vildsvin... Jag är feg och vågar inte gå ut i skogen själv eller gå utanför dörren när det är mörkt. Haha

Svar: Oj! Vart bor ni?
nikoba.blogg.se

2012-10-22 * 00:04:42
URL: http://jochp.blogg.se
Postat av: J

I Norrtälje

2012-10-22 * 22:44:21
URL: http://jochp.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0