Öppna förskolan

 
Fick en stund över så sätter mig här och skriver lite tänkte jag. Casper sover middag just nu så jag tillåts att slappa lite. :) Jag skulle ringa försänkringskassan men den människan jag skulle ha tag på var tjänstledig så jag får vackert vänta tills imorgon.
 
Jag & Casper har vart fram till närkes kil på öppna förskolan idag. Vi kom dit vid nio och åkte hem vid strax efter elva så nu var Casper väldigt trött och nöjd. ;) Han verkar tycka att det är jättekul att komma dit och leka. Som det känns nu blir dagis inga problem. Han bryr sig knappt om mig, utan allt annat runt omkring är mycket roligare. :) Visst kommer han till mig ibland för lite närhet, men det är inte mycket.
Jag är glad att jag och Karin hittade dit. Slippa åka in till varberga hela tiden, även om det är jättebra där med såklart. Men skönt att vara så nära hem.
 
I eftermiddag vet jag inte riktigt vad jag & busen ska hitta på. Glenn tiggde sötsaker förut så jag funderar på att baka en äppelpaj till honom.
 
Just ja! Imorse visade vågen äntligen minus!! Tack gode gud för jag har varit nära att ge upp hela grejen i en vecka minst nu. Det har stått helt stilla i flera veckor. Kanske för att jag varit förstoppad i typ 2 veckor? (Aj min mage ja) :(
Men nu kan jag peppa mig själv med att jag gått ned hela 14,2kg sen i juli! Nu är det banne mig inte långt kvar till målet.
Har funderingar på att sätta målet på -10kg till. Men inte fören jag nått det första målet. För jag tror det skulle kännas som ett misslyckande att se att man går från att ha 5kg kvar till 15kg kvar liksom. En sak i taget. :) Men jag tror jag kommer gå ned mer sen iomed jobbet. Om jag fortsätter som nu fast lägger till åtta timmars aktivt jobb så borde det ju hände något iallafall? Nu tränar jag ju ingenting. ;) höhö
Men jag borde börja göra något mot bebisfettet. Jag har hört att plankan ska vara bra. Får väl läsa på hur man gör den och försöka bli ihärdig med lite hemmaövningar. Någor jag vet sen tidigare att jag är skitålig på att hålla igång med. ;)
 
Ha det gott i höstrusket.
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt att Casper verkar trivas på öppna förskolan, det är ju ett jätteplus om det blir lätt för honom att börja dagis sen, både för dig och för honom. :) Du är jätteduktig med vikten tycker jag, heja dig!

Svar: Ja det är jätteskönt. Har ju lite ångest över detta med dagis. ;) Hur han ska reagera osv. hehe..
Tack så mycket!
nikoba.blogg.se

2012-10-17 * 14:31:36
Postat av: julle

psyllumfrön är bra om magen tjorvat ihop sig, det räcker med typ en msk (blanda det i fil eller nåt) de tar lixom med sig allting ut och gör allting lite mjukare :)

Svar: Det ska jag testa! Vart kan man köpa det?
nikoba.blogg.se

2012-10-17 * 15:03:08
URL: http://jullets.wordpress.com
Postat av: Julle

jag har köpt på större icabutiker/citygross å sånt. Brukar finnas bland risentas grejer, du vet alla gula påsar med nötter å konstiga mjölsorter :)

Svar: Okej. Tar det lång tid innan man får själva effekten?
nikoba.blogg.se

2012-10-17 * 15:26:03
URL: http://jullets.wordpress.com


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0