Sorg i hjärtat

Så mycket känslor i mitt inre som måste ut. Passande att jag igår skrev att jag inte ville blogga längre. haha.. Lite patetiskt. Det ser ut som ett "PR"-trick, men det är det INTE! Men tack alla ni för alla fina ord. De gör mig glad.
 
Åter till det jag måste få skriva av mig om. Såklart detta med jobbytet. Gud vad jobbigt det vart helt plötsligt. Jag har varit iväg till norrgården på avskedsfika idag. Fick jättefina betyg, fantastiska blommor och jättefina presenter av arbetslaget. Tror mitt hjärta brister. Vad jag kommer sakna dessa människor. Jag ser verkligen fram emot att börja jobba på Falla, för det känns så rätt. Men samtidigt gör det så ont att lämna norrgården bakom mig. Åren där har varit som en berg & dalbana. Ibland underbart, ibland asjobbigt. Svett, blod och tårar har fått mig att vilja säga upp mig för att sedan vända till att "här vill jag alltid jobba". Nu när jag står här med alla papper i handen. Att jag inte längre är anställd blir jag så nedstämd. Jag hör inte dit längre. Allt jag kämpat för där är borta.
 
Men jag tror och hoppas att jag kommer fortsätta komma dit och hälsa på. Få prata lite skit med Anders, bli mobbad av Henrik, mobba tillbaka på Henrik och bli tjatad på om jag inte ska ha lite kaffe av Ville. haha, ja fina, underbara männsikor. Vänner för livet har jag fått på dessa år och jag tackar för allt jag fått lära mig. Trodde det skulle bli några fler bara.
 
Men nu ska jag  ut på nya äventyr, använda all min kunskap jag har i bagaget och utvecklas på Falla. Det ska bli så kul, det kan jag inte nog poängtera! Jag ångrar verkligen inte att jag tog chansen till detta jobb. Det är bara så mycket känslor att bearbeta. Jag älskade verkligen jobbet på norrgården.
 
Vet inte vad jag ville med detta inlägg igentligen. Bara skriva av mig lite. Har ingen att prata med just nu. :(
Ikväll ska vi på julbord med Glenns jobb. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina tankar du har skrivit. Det är bra att du tar med dig så mycket fina minnen.

2012-11-30 * 16:12:11


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0