Nybabad unge & förberedelser

Vad har ni för väder på er ort idag? Här har det knappt blivit ljus under dagen. Så grått och trist att man helst vill krypa ned under täcket och vänta på bättre tider. haha.. Ge oss lite fin snö nu. :)
 
Casper & jag har varit till maxi idag under förmiddagen och handlat inför Hallandsresan imorgon. Har jag nämt det? Att vi ska dit? Hm.. minns inte. Haha.. men nu har jag gjort det iallafall. Blir en långhelg med kalkonmiddag, bowlingkväll med vännerna och såklart träffa alla som vi inte sett sen i september nu. Ska bli så härligt!
Då vi ska åka tidigt imorgon bitti gäller det att förbereda så mycket som möjligt. Jag är sååååå nervös för att katterna inte inte ska ha fattat att man kan gå in i pannrummet. Kanske skulle ta och ha kattluckan upptejpad? Hm..
Tack till er som ställer upp som hus/djurvakt!
 
Idag är Casper på bättre humör. :) Efter lunchen hade Casper lasagne över hela sig så jag fixade iordning badbaljan så han fick bada. Inte duscha som vi brukar göra. Vad han tyckte det var kul! Jag som tänkt ställa ut baljan i garaget får nog ändra mig. Han lös som en sol i badet och skrek som en stucken gris när vi skulle gå upp. Hihi
 
Men nu har han sovit några timmar och vi ska strax äta lite mellis. Pappa Glenn kommer nog hem vilken minut som helst. Då ska jag passa på att smita ut till kaninerna en stund och pyssla med dem. Flickorna har fått vara inna idag pga det dåliga vädret. Men de ska få skutta lite ute i kaninrummet tänkte jag, plus få en massa gos. Speciellt Tosca som tror hon ska bli uppäten när hon ligger i ens famn. Suck.. Tålamod och tid.
Sen ska jag träna katterna på kattluckan. ;)
 
Till middag blir det pannkaka och ärtsoppa såklart! Någon mer än oss som följer traditionen med pannkaka på torsdagar? ;)
 
Nej nu vill Casper ha namnam. Vi hörs! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: julle

Vi käkade mandelpannkaka i tisdags :P Så traditionen funkar inte så bra här. Haha. Men Benjamin åt som en häst iaf :)

2012-11-22 * 16:34:42
URL: http://jullets.wordpress.com
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin & Bebis i magen

Haha har du sett filmen Shirley Valentine? Tänker på deras middagar när du skriver att ni äter samma mat varje torsdag, hehe :P Annars får du se på den så kommer du förstå vad jag menar ;)

2012-11-22 * 16:35:10
URL: http://jsantinelli.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0