Chockbesked, sov gott Wilma

Jag är i chock. Wilma är död.
Jag fann henne död nu när jag kom hem med Selma. Jag förstår ingenting.
 
Igår var jag ju ute i flera timmar med dem. Hon var precis som vanligt. Pigg & glad. Åt mat, ville gosa, skuttade omkring. Imorse var hon lite konstig. Inte så alert som hon brukar. Då de fick mat där ute vet jag inte om hon åt. Misstänker att hon inte gjorde det då hon knappt vart ute idag. Men ibland har de såna där dagar då de inte är ute så mykcet. Speciellt om det är blåsigt och kallt som idag..
 
Jag skäms så att jag inte tittat till henne idag. Men jag vet inte vad jag hade kunnat gjort om jag hittat henne. För att hitta en kanin "i tid" existerar ju knappt. En sjuk kanin = en dödsdömd kanin. Då de ända in i det sista visar sig pigga för att inte se svaga ut inför eventuella rovdjur..
 
Så ja, jag försöker tänka så. Hoppas hon vart sjuk inatt. Att hon inte varit sjuk länge. Att hon inte led länge. Kanske något akut med magen? Jag vet bara att hon är död, och jag är glad att jag slappa hitta henne halvdöd och tvingas slå ihjäl henne. (Om man får låta så iskall)
 
Fan alltså, allt var ju så bra. Hon passade klockrent här hemma. Snäll och go, blev kompis direkt med Stampe och var en suverän barnkanin. :'( Nu tvingas Stampe sitta själv och frysa. :'( Hatar att se mina djur ensamma när de är vana med sällskap! Vilken otur jag har. :(
 
Sov gott du fina kanin. Du fanns inte hos oss länge, men du lämnade stora tassavtryck i mitt hjärta.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda ~ corellii

Nemen oj :O tragiskt och hoppas som du säger att hon inte behövde lida! Kram<3

Svar: <3
nikoba.blogg.se

2012-11-12 * 22:01:55
URL: http://corellii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vad tråkigt, styrkekramar till dig. Tycker så synd om det hela och hoppas att den sista kaninen inte känner sig så ensam. Stakars lilla knin. Sörjer med dig. <3

Svar: <3
nikoba.blogg.se

2012-11-12 * 22:50:11
Postat av: Erika

Beklagar sorgen Emma <3

Svar: <3
nikoba.blogg.se

2012-11-12 * 22:59:16
URL: http://erikashundliv.blogg.se
Postat av: Linda

Nej! R.i.p Wilma :( vad tråkigt.. :(

Svar: Ja skittrist. :(
nikoba.blogg.se

2012-11-13 * 12:18:22
URL: http://Luckylady.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0