BVC och en frostig morgon

Godmorgon på er alla.
Vi har här i närkes kil vaknat till en vit och härlig morgon. Termometern visar på -2° just i skrivande stund, men det har nog varit betydligt kallare inatt. Solen skiner dessutom och gör att allt gnistrar där ute. Fint. :)
 
Casper och jag har nästan precis kommit upp. Jag vet inte när han vaknade men han har någ kämpat några timmar med att få upp mig. ;) haha.. Vi slog på en film som vi tittade på en stund dock. Det verkade uppskattat då han låg som ett ljus och tittade nyfiket. Något han faktiskt börjat med nu. :)
 
Igår var vi till bvc på ettårskontrollen. Han var på uselt humör och vägrade istort sätt att bli vägd och mätt men till slut fick vi fram att han är 79cm lång & väger 13250g. Han har gått upp 600g på två månader så som vi misstänkt har han stannat av nu i sin turbotillväxt han haft sitt första år. ;) Han hade bara växt 1cm. Han kanske blir kortis som sin mamma? Haha.. stackarn.
Vaccinationen gick okej. Han skrek och blev superledsen såklart, men det gick snabbt över.
Han slapp feber denna gång med. Tempade igår innan vi la oss och då hade han bara 36,7 i temp. Skönt! Han kan ju haft någon febertopp under natten, men det är inget vi märkt av iallafall. :)
 
Idag är han på strålande humör. Han försöker just nu att stänga in mig här på kontoret genom att stänga dörren. Den lilla rackaren vet precis hur ett handtag fungerar och han når allt!
Strax ska jag ta med mig busen ut i köket och äta mellis.
 
Vad som händer resten av dagen har jag ingen aning om. Jag vet iallafall att det är fredag och att Glenn är ledig! Woho! Underbart!
Imorgon ska vi till sänna på tidig farsdagmiddag. Det låter väl mysigt. :)
 
Förresten har jag fått en sån där vagel på ögat. Vid tårkanalen. Svider hela tiden. :( Ajaj..
Finns det något man kan göra åt det?
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa G

Noviform kan man köpa på apoteket. Mjukar upp om man har en vagel :-) Brukar inte irritera lika mycket.

Svar: Hur funkar det? För jag kan inte se vageln nämligen. :O
nikoba.blogg.se

2012-11-09 * 11:33:54
Postat av: Lovisa G

Det är en salva man lägger som en sträng längst ned i ögat. Det kan bli lite kletigt men det mjukar upp i ögat så det inte svider så mkt. Den är ofarlig, om det inte är en vagel så är det ofarligt att ha använt den:-) salvan är till för vagel.

Svar: Okej! Tack :))
nikoba.blogg.se

2012-11-09 * 18:33:57


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0