Full rulle hemma

Haha vad Casper är rolig nu! Nu har han verkligen kommit på att man kan ta sig dit man vill och känner för. Han jagar efter katten, river i skohyllan, häver omkull papperkorgen &drar mig i fötterna, ja herregud vilken fart det är. ;D
Men nu har vi iallafall varit till IKEA och köpt grindar. Nu återstår bara monteringen. Var en jäkla ritning på det där så vi tar det imorgon eller nått. Ikväll ska vi bara mysa. ♥
Träffade på Linda & Niklas på marieberg också. Det var kul att få prata lite. :)

På tal om Linda, så måste jag få säga att jag längtar så efter att få börja jobba igen. Få arbete fysiskt med kroppen! Få känna att man gör något vettigt samtidigt som man tränar. Detta är ord jag verkligen kommer få äta upp när jag efter första arbetsdagen kommer kvida här hemma av träningsvärk, men ändå, jag längtar!
Samtidigt längtar jag inte alls lika mycket att få börja jobba som förut när jag var nybliven mamma. Känns skitskumt att behöva vara ifrån Casper på dagarna. Visserligen bara några dagar per vecka i början men iallafall. Mindre än 6mån innna jag ska börja jobba igen liksom. Det kommer gå hur fort som helst. Så jag njuter av varje dag! ♥

Nu ska jag ta in kaniner och sen krypa ned och pussa på min underbara käraste i sängen. Tänk att jag fann min själsfrände till slut. Min bästa vän och livskamrat. Älskar honom så. ♥

Godnatt på er. ♥


Kommentarer
Postat av: Tess

Hej Emma! Älskar verkligen din blogg! Men det känns som att du lätt tar saker för personligt! Alla barn är olika, gränsen mellan skryt och stolthet är verkligen hårfin. Men tror du inte folk tar illa upp av det du skriver då?? Om en mamma är stolt och vill berätta att sin lilla mini sa mamma vid 4 månader (förmodligen var inte barnet medvetet om det) eller skrattade (förmodligen log i samband med magknip - bebisar ler vid magknip i låg ålder) måste dom väl få vara stolta över det och säga det? Vissa barn är skrämmande tidiga. Min son ställde sig upp med stöd när han var 6 månader. Omöjligt? Nej, jag var där. Det ger ingen rätten att säga att casper

2012-06-12 * 23:54:14
Postat av: Tess

(kom åt skicka-knappen för tidigt :b). Det ger ingen rätten att säga att casper verkar sen eller så, han verkar vara en helt normal och glad kille, men andra barn har varit tidigare än honom att göra saker. Samma sak som att casper kanske kommer göra andra saker före dom? Skryt eller bara stolthet är frågan. Jag upplever ofta att du skryter, men det kan vara jag som missförstår det du skriver eller läser in en annan ton i texten. Därför säger jag aldrig något om det. Jag läser istället med ett leende om hur lycklig du är och hur underbar din son är! Sen skulle jag vilja veta var du får dom här kommentarerna? Men var inte så snabb att döma folk, alla vill vi visa upp våra barn. Dom är det underbaraste vi har! <3. Kram på dig och tack för en underbar blogg!!

2012-06-12 * 23:59:09
Postat av: LInda

Linus säger inte mamma.. Men däremot pappa haha jämt på skötbordet "papa..paapaa..papapapapa" fast jag tror inte att han vet vad Pappa är för något ännu. Men Henrik tycker det är kul ^^,

2012-06-13 * 02:44:35
URL: http://luckylady.se
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Svar till Tess: Hej Tess. Kul att du läser min blogg, men vad ledsen jag blir av att jag uppfattas som skrytsam. Det är verkligen inte min mening och det sista jag vill! :( Casper har inte alls varit tidig på något sätt, jättesen med att vända sig är bara ett exempel på det. Utan jag har bara varit glad och stolt över när han gjort något helt enkelt. Som dokumentation för mig & Glenn att ha i framtiden samt att många i min familj läser bloggen och vill följa hans framsteg. Men jag vill absolut inte, INTE framstå som skrytsam..



När jag nu läser vad JAG skrivit kan jag se att det är väldigt klumpigt uttryckt. Klart alla ska få skriva om sina barn, vilket jag också skrev igentligen men lite luddigt. ;) Jag tycker det är skitroligt att läsa om andras barn och se vad dom kan och vad jag kan kanske snart kan se Casper göra. Det är absolut inte alla som JAG upplever skryter men det finns några stycken jag råkat på och då är det inte personligt mot mig utan allmänt på forum, fb-grupper och communitys. Jag har inte fått några taskiga kommentarer utan jag har sett andra som fått det.



Men jag ska ta bort texten, för jag vill inte väcka anstöt. Vill inte att jag ska uppfattas så som du beskriver. Så jag ber om ursäkt för det, verkligen. De jag syftade på är extremfall vilket jag borde varit tydligare med att framställa.



Vi ska alla vara stolta över våra underverk. Skryt eller inte. Alla barn är fantastiska på sitt eget lilla vis.



Tack än en gång för att du vill läsa min lilla blogg.

Kram Emma

2012-06-13 * 08:56:45
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Erika

Läste de andra kommentarerna och jag vill bara säga att jag aldrig har uppfattat dig som skrytsam :)



Kram

2012-06-13 * 09:58:02
URL: http://erikashundliv.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej! Menade så klart inte att du skulle ta illa upp eller så, men jag tycker det kan vara viktigt att hålla lite koll på hur man framställer sig själv. Som du säger är en blogg ett utmärkt sätt att hålla koll på när vad hände, vi vet ju att det händer mycket på korttid när dom små passerat 6månader! Snart springer casper runt för fullt ska du se :). Kram!

2012-06-13 * 10:19:37
Postat av: Sandra

Söta, fina Casper! Längtar så efter att få träffa er alla tre! <3

2012-06-13 * 20:03:41
URL: http://itsourtimetoshine.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0