Yes!

Här har ni en nöjd mamma. Om ni bara visste vad jag kämpar med att få i Casper annat än gröt & ersättning/välling. Det är ta mig tusan ingenting som duger! Barnmat är big no no och min mat går väl an ibland. Men ofta inte så pass han blir mätt. Han är liksom inte intresserad av mat? Känns som jag gjort det mesta för att få honom intresserad men icke. Äter tillsammans med honom, låter honom pilla, försöker leka samtidigt, väntar ut honom. Ja ni vet.
Hon på bvc tyckte jag kunde börja ge två mål mat nu. Jo tjena! Jag har fullt upp med att få i honom ett..
 
MEN idag till lunch åt han en hel portion med korvstroganoff och ris plus att han drack lite vatten till. Vilket framsteg! :D Dessutom var han nöjd med det han åt och krävde inte en flaska ersättning efteråt. Mätt och belåten bebis alltså. :) Nu slocknade han så fint inför eftermiddagsluren.
 
Så nu ska jag städa..
Tusen tack för alla givande kommentarer förresten. :)
 
/Mat-tanten
 

Kommentarer
Postat av: Sophie - pluggar till fotograf

Hej, jag har just nu en tävling där du kan vinna ett iphone 4 skal som du själv designar :) Var gärna med och delta :)

kram

2012-07-13 * 15:08:33
URL: http://sophiecoper.se
Postat av: Anonym

Hej du bör tänka på vad som innehåller mkt salt i maten som barn inte ska få isig så mycket av under 1år å just i korv är det mkt salt :-/

Svar: Lägg ned. Jag vet man ska tänka på. Korv & kassler är okej i små mängder. Har redan råfrågat BVC om det. Tydligen är inte barn så känsliga för salt som man förr trott. Visst ska man inte översalta, men att då och då få i sig lite korv eller saltad potatis gör ingenting.
nikoba.blogg.se

2012-07-13 * 15:26:42
Postat av: Annika

Fin blogg :)

Svar: Tack :')
nikoba.blogg.se

2012-07-13 * 15:48:59
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Julle

Testa att skippa gröt och välling helt, då måste han ju till sist äta riktig mat. Finns ju inget barn som medvetet svälter sig själv :)
Är man tillräckligt hungrig så äter man :)

Svar: Ja kanske det. :)
nikoba.blogg.se

2012-07-14 * 10:18:13
URL: http://jullets.wordpress.com


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0