Lek & bus

Hallå allihopa. Här sitter jag och är så trött, så trött.
Älsklingen är där ute och klipper gräset och Casper sover. Så med andra ord har jag en liten mammastund för mig själv. Jag ska nog ta och lägga mig framför tvn en stund tror jag. Det var längesen.
 
Dagen som gått har varit fylld med prat & bus hemma hos Karin & Alexander. Snälla Karin hade stallt sig och bakat kladdkaka till mig så jag kunde inte annat än ta en bit. Jättegod var den, MEN jag höll på att kräkas när jag insåg att jag nyss smällt i mig 400 kalorier! En hel jäkla måltid i jämförelse lixom! Gissa om det taggade mig ännu mer till att hålla mig ifrån sötsaker utom från tillfällen som dessa?? Tackar gudarna för att jag övervann latmasken och promenerade både till och hem från dem (Nästan 6km totalt). Annars hade jag stressat sönder mig.. (Hm jag låter en aningen nojjig?) 1200kalorier har dagen kostat idag. :(
 
Jaja killarna har lekt jättebra iallafall. Casper fick prova babysittern gåstolen en stund. Fast han är inte alls så impad av den. ;) Roligare på golvet tycker han. Så han blir nog inte så tidig med att gå, när nu intresset verkar vara så litet. :) Aja vi får väl se.
Tackar Karin & Alex för en mysig stund! Nästa vecka tar vi en promenad eller två. :)
 
Ja annars har jag inte så mycket att bjuda på. Påminner ännu en gång om frågestunden. Inlägget hittar du några inlägg ner. Kom igen nu och ställ några frågor. Ska bli så kul att svara på dem. :D
Godnatt på er!
 
/ Kalorisnål

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej! Duuuu, jag äter ca 1400 kcal om dagen och går ner ca 1 kg i veckan om jag inte rör på mig! Så 1200 kcal är nog ingen fara! :)

Svar: Hoppas det.. :/
nikoba.blogg.se

2012-07-12 * 21:43:02
Postat av: Linda - mamma till ante

Casper ser inget vidare glad ut i gåstolen:P hehe
vill inte använda till ante men han tycker den är så roligt och kan inte ta ifrån honom något han tycker är kul, men han sitter inte långa stunder och säger till när det är nog:)
Ses och promenera snart:)?

Svar: Haha nä, han tyckte inte alls den var så intressant. Eller jo alla saker som satt på den. :POkej, ja alla gör ju som de vill med gåstol. Finns nog inget som är rätt eller fel. :)

Ja men absolut!
nikoba.blogg.se

2012-07-12 * 22:04:19
Postat av: Linda

Om du bara fått i dig 1200 kalorier trots 400 kalorier kladdkaka så tycker jag det var bra att du tog kladdkakebiten. Jag vet att det är lockande att äta för lite kalorier, men det är verkligen inte alls bra för kroppen, även om det känns bra. Säger det bara för att vara snäll.

Svar: Men vad är då lagom. Jag ska enlig urräkningar äta mer än 1700kalorier för att stanna där jag är nu. Vad är då rimligt att hålla sig till?? :S
nikoba.blogg.se

2012-07-12 * 22:44:06
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag skulle säga att du ska äta i alla fall 1400-1500 kalorier för att gå ned i vikt. Försök träffa så nära 1500 som möjligt så tror jag det blir rätt. Mycket hellre 1437 än under 1000. Men absolut helst inte under 1300 och under 1200 är big no no. Om du äter för lite så kommer kroppen svälta. Då går du inte ned i vikt. Alternativt tappar du vikt men sen när du börjar äta igen så kommer kroppen spara för att lagra inför nästa svält. Dessutom kan det hända att kroppen börjar bränna musklerna istället för fettet om du äter för lite kalorier (det händer exempelvis ganska ofta för folk som gjort magoperation och inte lyckas få i sig tillräckligt)

Svar: Okej. :) Tack!
nikoba.blogg.se

2012-07-12 * 22:54:57
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Postat av: Jessica

Härligt med mamma stunder =) Uppskattas varge gång här =) Ha en bra dag. kram

Svar: Ja visst är det. :)Tack desamma! Kram
nikoba.blogg.se

2012-07-13 * 07:53:25
URL: http://www.trollfamiljen.se
Postat av: Linda

Det är lugnt! =)

2012-07-13 * 12:02:43
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Postat av: Erika

Hur räknar du ut alla kalorier? :)

2012-07-13 * 12:13:07
URL: http://erikashundliv.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0