5 januari

Åh vad trött jag är! I kroppen alltså. Känns som jag gått flera mil. ;) Phu!
Flyttade in tillväxten i det nya slaksvinstallet idag. Trots ofungerande vatten & foder. Jävligt spännande.
Men det blev ju en låång korridor att mota grisarna genom nu , och jag tog på mig att hämta alla grisar från tillväxten, mota dem till nya stallet där Elly & Theresa hjälptes åt att väga & räkna dem. Så ja, det känns att man gått några rundor. Drygt 50gånger fram & tillbaka. ;) Jobbigare än det låter. Tro mig. hehe.

Annars så krånglar det mesta i det nya stallet. Fodret vill inte komma igång, och den gamla foderanläggningen har vart ur drift i stort sätt hela dagen.
Dessutom fel vattennipplar i nya stallet. Rinner asdåligt med vatten, plus att de är monterade för högt upp så de flesta grisarna når inte upp. Jag får ont i magen av sånt här! Stackars grisar! Hoppas de löser allt tills imorgon!! :(

Men imorgon är jag ledig iallafall. Skönt.
Rara Genn ville komma & hålla mig sällskap, så han har gett sig ut i detta helvetes väglag. Dåligt samvete. Tänk om det händer något. Fast han lovade faktiskt att köra försiktigt. Vi får väl se vad vi hittar på ikväll. Jag lär ju däcka. ;) Men någon mat lär vi ju fixa till. Pizza kanske. :P

Hoppas ni har det bra där ute, i vinterlandskapet.
// Emma


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0