En lugn och skön dag

Kan ju faktiskt ta och slänga in ett inlägg, nu när jag sitter på att hjärtat ska komma hem på lunch.
Jag är ju ledig idag och tyckte karln kunde komma hem och äta lite mat och pussa på mig istället för att sitta på jobbet och äta mackor. ;)
Han borde komma närsom hellst nu. Jag har gjort någon nudelwook av något slag. Tror det blev starkt. ;) Kanske tar död på min tandinfektion. Haha.'

Testade att köpa någon bakkteriedödande gel igår på apoteket. Hoppas det funkar. Skulle vara bra mycket billigare än att åka akut till tandis. Men tanden är inte värre iallafall. Håll tummarna för mig. ;D
Jag ska iallafall ha en lugn dag här hemma, det är iallafall mina planer nu. De kanske ändras, vad vet jag. :)

Igår på jobbet var jag klantig. Blev sparkad av en sugga rätt i magen när jag skulle plåstra om hennes klöv. satt vid hennes bakben och unkom hennes sparkar fra tills att hon vred till benet på något sätt och kicka mig rätt på magen. Ajaj. Fick en jätteskum känsla i magen. Lite ont men mest att det kändes skumt. Strax därefter så började bebis att sparka som tusan.
Tog det lugnt resten av dagen och på kvällen kände jag ingenting, och bebis var lika aktiv som vanligt. Skönt. :) Ibland glömmer man bort att tänka till två gånger.

Har en jättekonstig gris på jobbet. Han är gul, och då menar jag jättegul! Han ser ut att ha blivit doppad i saffran eller nått. Veterinären gissade på leversvikt så vi ska avliva kraken. Tog en bild på honom och han verkligen lyser i jämförelse med sina syskon. Kraken. :(
Bilden nedan har inget med den grisen att göra! Den är bara söt. :)

Men nu ska jag duka för lunch.
// Emma


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0