Ännu en skön helg framför sig

Äntligen helg igen. Ska njuta som tusan för redan till nästa helg ska jag jobba igen. Syster ska ju gifta sig helgen därefter då jag igentligen skulle jobba så jag bad o att få skifta. Phu vad sliten jag kommer vara. ;)

Hjärtat tog iallafall sovmorgon med mig. Igentligen är han ledig arje fredag efter han jobbat men nu när det är skördetider funkar det inte alltid. Men idag unnade han sig minsann att få sova lite. Jag tror han var i behov av det faktiskt. Alla behöver ju sova ut ibland. Jag älskar iallafall att få vakna utan klocka bredvid kärleken, och ligga och mysa fram att det är dags att gå upp. :) <3
Såklart var katten med på ett hörn, eller ja, han började skrika om utgång & mat runt halv sju imorse. ;)

Ikväll kommer Glenns mamma & brorsa hit och hälsar på. De ska stanna till söndag kväll är det tänkt. :) Vet inte vad vi ska hitta på nu när det ser ut som att Glenn måste tröska hela dagen imorgon. Hm.. Men det löser sig säkert. :)
Jag ska strax åka och handla lite inför helgen. Kylskåpet ekar för en gångs skull ganska tomt. Så jag får pallra mig iväg, men med bryska förhållningar om att inte bära för tungt för älskling. ;) Klart jag inte ska. ^^

Nyss hade jag två hantverkare här som satte upp nya badrumstapeter och matta i badrummet. Jättefint blev det! På bilden nedan ser ni innan de vart där. :P Det är fantastiskt roligt att inte ha ett fungerande badrum.. vi spolar med hink och borstar tänderna i köket. Suck! Men på måndag kommer rörmockarna och snickarna och gör klart förhoppningsvis! Ska bli så himla skönt. Tänk att kunna gå på toa utan att vara rädd för att den ska välta omkull, och faktsikt kunna anbvända spolknappen när man är klar, och att sen bara att kunna slänga av sig kläderna och ta sig en dusch, utan (!) att behöva traska ut i pannrummet. Vardagslyx!

Men nä, nu måste jag sätta fart. har ju tvätt att hänga också.
Ser ni vad fina äpplen vi är på väg att få? :D
// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jaa du behöver all den ledighet du kan få nu tror ja, slitsamt med det jobbet du har :/

Lova mig också att inte bära för tungt! Inge bra det inte <3

2011-08-12 * 16:41:31
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0