30 septemeber | i höstens tankar

Sista september, imorgon oktober. Då kan man inte längre säga att det är sensommar. Då är det verkligen höst. Börjar få lite smått panik över att dagarna bara blir kortare och kortare! För ett år sen var det fullt upp med livet i stankulla. Hade tre fantastiska hästar i min närhet. Nu är allt borta. Det gör mig så ledsen, att tänka tillbaka på allt som var. Ibland när jag går i mina tankar på jobbet så tänker jag mycket på det. Saknar mina pållar, och gemenskapen som var där borta. Kommer aldrig glömma, aldrig sörja att det blev som det blev. Det var inte rättvist.

Nog om det, just nu sitter jag hemma. Slutade jobba för några timmar sen. Nu är jag ledig ända tills på onsdag. Skönt att vila upp sig. Både mentalt och fysiskt. Haft väldigt ont i ryggen de senaste dagarna och med det följer huvudvärk såklart. Även den förbaskade magkatarren har gjort sig påmind. Suck.
Jaja, Mikey håller mig sällskap här hemma vilket jag är evigt tacksam för. Är glad att ha dig i mitt liv, du är en fantastisk människa och du har hjälp mig genom mycket nu på sistonde. Vill knappast att du ska flytta nu ju. :(

På vägen hem så stannade jag & käkade på sannakroa, åkte sen vidare till apoteket och köpte avmaskningmedel till missarna. Tabletter som smakade kött. Haha, slank ner som godis. ;) Så nu får vi se om de tjockar på sig lite för då var det ju garanterat mask. Tack för alla tips förresten. :)

Dagens roligaste incident är iallafall att Stampe spöat upp den katt som smygit på kaninerna i veckor nu. Dum som hon var hoppade hon in i buren och möts av sumostampe som bokstavligt skulle döda henne! Hörde vrål därute och undrade vafan det var frågan om och ser hur stampe typ ligger över katten och biter henne och sen hur hon far runt i buren med honom efter sig. Slängde ut katten och hon stack som en missil.. så hon kommer nog inte tillbaka i första taget och då ger hon sig nog inte på stampe. ;) Good work!


Nu ska jag sova en stund innan mikey kommer hem.
Sen städa & laga mat. :) Bilden tagen för två år sedan.

// Emma


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0