17 maj: roliga dagar i det fria

Då sitter man här igen då, tänk vad datorn tar upp mycket tid. Men nu ska jag sätta mig ner och skriva lite vad jag gjort idag & igår. Blev ju inget bloggande igår, blev liksom ingen ork kvar till det. :)
Vi var upp i kilsbergen igen, trots att det inte var sol och 22grader varmt som i lördags. :) Men vi hade det supermys ändå! Det var jag, Emil, Ida och hennes sambo Daniel, Linda & Emils mamma och såklart alla voffar. :)
Vi grillade hamburgare och korv för fulla muggar och hundarna fick såklart också njuta av "friluftsmaten". hihi Lilla ninja tog själv tag i saken och snappade åt sig en stor fet hamburgare på eget bevåg. ;) hihi

Emil & daniel fiskade flitigt och emil som hade vadarstövlar fick gå ut med smilla & ninja i vattnet så de fick simma in till stranden. ;) Vi håller ju på att lära smilla att gå ut på djupt vatten. ;) Annars så sprang hundarna och lekte som de ville i skogen och i vattnet. Så himla härligt för dem. Dock var nakenfiorna liiite skeptiska mot det molniga vädret och kurade en del hos matte. :)
Men vill tacka er som var med föe en underbar dag ute. Måste göras om! <3

Efter att vi kommit hem tog sig jag & Linda ut till stallet där jag red Sleipner. Red i bara nosgrimma idag för att se om han var mer avslappnad när han slapp bettet. Vilken han var.. så något lurt med munnen är det!
De andra hästarna är dåliga. Fått in nått virus och de flesta pållarna står och hostar samt har feber. :/

Idag så har det vart en lugn dag. Har rensat ogräs i rabatten hemma så nu fattas bara kantstenen. Svårt att få tag i! Men det kommer bli så fint! Har även fått tag i begagnade krukor på blocket jag ska åka & hämta imorgon. :)

På eftermiddagen så åkte Emil & jag in till kumla för att möta upp hans kusin med familj eftersom vi skulle till banansjön. Hittade ett HAV av tulpaner och påskliljor vid Sveas bageri så kunde inte motstå att ta en bild på fina smilla där. Hon har förresten blivit trimmad idag. ;) Inte snyggt gjort men blev iallafall av med lite päls baktill. ;)Kom fram lite fna bakbensvinklar också. :))

Sen åkte vi ut till banansjön och fiskade samt grillade med alla barn. :) Simma gick ut på djupt vatten helt själv idag så det tar sig! :D Skitkul!

Men nu ska jag inte skriva mer, dags för jobbet imorgon igen efter fem dagars ledighet. :)
Drömde förresten inatt om att jag var på förlossning, igen .. :D Haha jag är knäpp jag vet.
Godnatt på er & njut av alla bilder jag klippt ihop. ;)
// Emma




Kommentarer
Postat av: Lovisa

Kul ni verkar ha :D Skoj å höra!

Jättefina bilder! :)

2010-05-17 * 22:24:31
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Himla fina bilder! ;) Speciellt den på smilla bland alla blommor, den gilla jag! ;)

2010-05-18 * 09:43:27
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Jossie

Håller med, kul att läsa. Ni verkar haft det himla trevligt! Jättefina bilder, gillar också den bilden på Smilla bland blommorna grymt mycket :)

2010-05-18 * 18:51:31
Postat av: Ida

Tack till dig med för underbar dag!! måste göras om! härliga bilder du slängde upp! ler

2010-05-19 * 13:41:08


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0