4 januari | trött trött trött

Jag är helt slut, sov fruktansvärt dåligt inatt, eller snarare jag kunde inte somna ordentligt fören halv ett när emil gick och la sig. jävla star wars! :'P Låg och hade massa tankar på att träna häst, ska testa en sak med puke har jag tänkt. Måste bara plugga upp mig lite på det innan jag gör något. :)

men som sagt, somnade halv ett någon och sen skulle jag upp vid fem. Det hör väl till saken att nämna att jag inte längre är någon nattuggla utan lägger mig runt tio - elva numera. Speciellt när jag ska jobba. Så ja.. hårt morgon. ;)
Väl på jobbet fick jag veta att fåran gödeslpump är totalproppad av halm.. >.< så det är stopp överallt.. så blev att raka båda slaktstallen och få ned så mycket halm/skit som möjligt och göra spalten ren. Fy fan vad tungt! Allt ni behöver veta :O Var helt svimfärdig! Dessutom mår jag inte hundra nu, tror en förkydlning är på g nämligen så det gjorde ju inte saken bättre .

efter det flöt det ändå på rätt bra, pysslade med att göra grisningslistor, avvänjningslista och listor på de uppklippta gylorna. Det gör man i ett program som heter pigWin. har fullt upp med att lära mig allt ;) guuud theresa sticker om knappt två veckor! Då blir jag typ .. själv. :O *ont i magen*

Fick slå ihjäl en liten nyfödd gris som jag hittade idag,, suggan hade typ mosat hela skallen.. rann blod ur ögonhålan.. såg inte ögat. uuuuusch! stckars grisen.. :( dumma mamma! men siffrorna ser bra ut just nu. :D De flesta ligger med 11-12kultingar var, skillnad mot förra gången då vi var glada om de hade tio..
Hihi en sugga klämde ur sig hela 22stycken :O Duktig, dock har vi fått flytta bort en del till andra suggor men ändå ;)

På slutet av dagen,  kom tjejen som ska hjälpa mig lite när dte är sommest att göra, nu när theresa reser bort. :) Trevligt var hon, så halv sex slutade vi idag.. hehe tur att vi tog lång lunch, annars hade vi nog inte pallat. ;)

Med tanke på hur dagen sett ut, att ag dessutom är ensam hemma nu eftersom emil har inventering på jobbet så åkte jag förbi marieberg och köpte skräpmat på mc donken ;) Det får man göra ibland. :D
Nu ska jag slappa vid tvn. ^^

Förresten så fyller min blogg hela ETT ÅR idag så säg grattis nu! :D
mvh Emma





Kommentarer
Postat av: Maria Svensson

Okej, ja de är ju svåra.

Men jag vet flera shibaägare som har sina hundar lösa men som sagt. Det är ju inget man ska räkna med när man skaffar en shiba för alla är de olika.

2010-01-04 * 20:45:18
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

hihih grattis bloggen :D

sv. jadu de blir att se den senare kanske xD

2010-01-04 * 21:23:42
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Magda

Grattis lilla bloggen ;)

2010-01-05 * 01:56:21
Postat av: Linnéa

Grattis! Det är superkul att läsa (;

2010-01-05 * 09:50:22
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sv; Gaaah!! Det har ja ju glömt :O Flåt gumman ;( jag ska lägga till det fortast möjligt :D <3



Jäklar! 22 st småttingar!? :O haha, bra gjort av henne! :D

Hoppas ni har mig i åtanke om det är så att ni bygger ut å behöver fler folk :) det vore verkligen jättekul att jobba med er! :D <3

2010-01-05 * 19:29:38
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Grattis till bloggen förresten! hihi!:D

2010-01-05 * 19:30:07
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Jossie

Grattis bloggen :)

2010-01-05 * 19:34:32


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0