31 januari | puke bättre

Jisses vad det snöar ute, vi var nyss ute med junior & det har kommit minst en decimeter bara på några timmar. o.O Inte van med detta alltså. xD haha
Ska väl vara glada för att vi äntligen fått en ordentlig vinter, även om det känns en aning skrämmande. Ska det någonsin sluta?

Snön försvårar iallafall mycket, hur många dagar har man inte kommit försent till jobbet för att vägarna är snorhala efter nattens snöfall. Inte många plogbilar som är upp innan sex kan jag lova, iallafall inte här. >.<
och det är inte ens mysigt att rida när det är -15 grader ute. Idag höll jag på att förfrysa totalt av att bara rida en timme.. att dessutom det ramlat ned/ hängde ned ett träd vad tionde meter på våran mysiag skogsstig gjorde inte saken bättre. Tror jag fått ett ton snö över mig & aegir idag.. >.< Men ack så duktig han var, skitbra för hans självfötroende att manas in i snöiga grenar för att ta sig fram. <3
Linda hoppad av storm då han inte har brodd och bara halka.. hon fick sig ett rejält träningspass av att pulsa i en halvmeter snö i drygt tjugo minuter. höhö ;) De såg ut som snögubbar när vi kom ut på vägen ;)

Så som ni förstår har jag & Linda vart i stallet idag. Fotade lite poträttbilder på storm & linda som hon ska ha på sin förhoppningsvis nya header. :P
Sen red vi ut då, välbehövligt. ;) krånglade på sadeln idag. Har seriösr tappat balansen helt med sadel. xD Så van med att rida barbacka nu när jag gjort det sen i höstas i princip. ;) Förr red jag aldrig barbacka pga av min dåliga balans. :O Skönt att jag peppade mig själv att jobba upp den. :)

Även puke fick komma ut idag, gick med honom lite på stallplan. Först gick han skitdåligt, men efter typ fem minuter så gick han jättebra. Visserligen halt men beror nog på stalhet också. Stått inne i över en vecka jue.
Slöppte honom lite på gården och han knalla genast iväg och käka i ett buskage. Lycklig över att komma ut, sen barlla han tillomed iväg och trava ned till sommarhagen där jag fick fatt i honom. haha knasen <3 kanske blir bättre fortare än väntat <3
har iallafall stallplats på G, hppas någon ängel kan hjälpa mig att klippa honom då?

men nu måste jag sova, fats vill nog se klart wallander först. jag som skulle i säng tidigt! Imorgon är det dags för avvänjning! Spännade att se siffrorna. :)

Hälsningar Emma


 


Kommentarer
Postat av: Ida

ååh va mysigt, men nog kan vi väl skipppa snön och kylan snart! .__.

2010-02-01 * 22:58:03
Postat av: Lovisa

Håller med Ida!! :)

2010-02-06 * 18:23:14
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0