8 februari | kollapsad hjärna

Idag bloggar jag innan jag äter lite mat & lägger mig i soffan eftersom det ändå resulterar i att jag somnar och inte orkar blogga alls eller gör det väldigt sent. ;) Så här kommer ett inlägg.

Som rubriken avslöjar så är min hjärna lite halvt överhettad för tillfället och fungerar inte till 100%, mindre än vanligt alltså. ;) Blev en rivstart på morgonen när jag försöka få ihop antalet döda/levande smågrisar efter helgen. >.< Dessutom försökte jag febrilt att plocka bort tunna smågrisar från en sugga som inte ger di, problmet är att alla ligger med för många just nu och verkar inte som de andra suggorna tänker grisa än på några dagar.. >.< Hoppas några grisat inatt & typ bara fått fem levande. xD nej usch vilka siffror det skulle bli! Men det löser sig väl..

Sen skulle jag dräktighetstesta några i grupp 2, då fattades det djur och jag blev smått panikslagen. Dock hade chefen skickat några på salkt så fick ihop det sen. phu! Zalsicha är dräktig! wiiie! Våran bruna gris alltså. ;) höhö
Måste förresten ta kort på fulaste suggan i BB just nu. xD pricken heter hon, zalsischas mamma. ;) Arg som fan och ser totalt muppad ut. ;) Lovar ett ett kort så småningom. :D
Passa på att kastrera några kullar idag också, alltid lika rädd att skära upp ett brock. xD Hur fan syr man en gris själv?! xD

Hade tänkt att sticka ut till stallet ikväll eftersom jag kom från jobbet halv fyra, men Linda hade vart snäll och tagit ut aegir så jag stannde hemma. :) Tänkte ta en tur imorgon istället. :)

Nu ska jag laga lite mat och glo på tv och se om min hjärna återhämtar sig lite. Älskling kommer inte hem fören efter elva ikäll eftersom de håller på att bygga om i butiken. >.< Så honom kommer man ju inte träffa.. sover antagligen redan när han kommer hem. Suck.

Men ha det toppen alla!


Kommentarer
Postat av: Ida

Fullt upp med andra ord.. hoppas det ordnar sig för smågrisarna...



Du kikar väl in på hemsan ibland? ser gärna att du hälsar på nån dag också ;)



KRAM!

2010-02-09 * 13:38:21
URL: http://kinesbus.webs.com
Postat av: Lovisa

Du verkar haft fullt upp idag :) Det ordnar sig snart med såttningarna ska du se ;)

2010-02-12 * 11:02:08
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0