7 februari | ridturer & ledighet

Gokväll folket.
Anledning till att jag inte bloggade igår beror på att jag och älskling åkte hem till mamma & pappa i sänna och stannde där över natten. Hade inte riktigt tid att blogga samt att jag saknade photoshop för att klippa ihop mina "dagliga" kollage. ;) Så ni får lite uppdatering om gårdagen här istället.

Gårdagen började med att jag sov till tio ungefär. Junior låg med alla fyra tassar i vädret vid mina fötter och glodde bara sarkastiskt på mig när jag frågade om vi skulle gå upp. ;) Slöhund det där! *s*

Gick iallfall upp och åt en ordentligt frukost. Skulle nämligen ut och rida, med monicas sambo frank. hihi Stackars Linda fick inte rida, men fick med henne ut iallafall då hon håller på att packa godis, precis som jag gjorde i sommras. haha inte avundsjuk på det, såå trist! :P
I stallet möttes vi av en asstressad Puke som sprang runt i uteboxen och var skärmd. vet inte ritkigt vad det var frågan om men vi såg strax innan två älgar springa en bit ifrån stallet och så var det en massa folk som sprang runt och orientera i skogen runtom samt att monica hävde ned snö från taket på huset så det var väl en liten konsenkvens av allt tror jag. Stressad avr han iallfall så gick en stund ute med honom så han fick lugna ned sig.

Men ridturen med frank gick bra, trots att frank knappt ridit på två år. ;) han vågade tillomed trava lite. Aegir var fin stundtals, men testade och bet tag i bettet ett flerta gånger. Skulle verkligen behöva jobba honom på spår men hej det är ju lätt med en meter snö överallt.. Ge oss vår!


Idag därimot så fick Linda rida. :) Blev en långtur med högt tempo. Våra gossar måste börja gå ned nu. Storm är på tok för fet alltså. Börjar oroa mig för hälsan hans. :/ Inte bra!
Ska verkligen försöka komma ut nu i veckan efter jobbet och motionera dem. Så hoppas jag hinner innan mörkret faller, men nu blir ju dagarna längre så det borde hinnas. :) Hoppas på hjälp från linda också. Hon är ju där och packar godis på dagarna nu rätt ofta så hon får väl ta båda två om jag inte hinner. ^^

När jag kom hem från stallet var det tänkt att jag skulle käka lite sen sitta med bilder till bilddagboken som jag ligger efter med samt blogga men.. hehe en varm hund bredvid mig i soffan gjorde att jag somnade som en gris efter maten och har sovit till nu när klockan är över sex. Vaknade faktiskt av att Emil kom hem från jobbet. ;)

Han är i full färd i käket ch laga mat så ska gå och se om han vill ha hjälp. :) Annars ska jag ladda upp lite bilder.
Sen ska ju en kvällspromenad hinnas med med vargen också. ^^
Imorgon ska jag få träffa alla mina grisar igen <3

Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

sv. hahah va? XD lägga in svar nere vadå? tror jag är för trött för att fatta :D

puss

2010-02-07 * 23:43:57
URL: http://coozie.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0