28 februari | jag lever, jag lovar

Hej allesammans.
har inte blivit så mycket bloggande de senaste dagarna, vart rätt off om jag ska vara ärlig.
men innan jag sätter mig och uppdaterar er lite så vill jag gratta alla "marior" därute inkl. mig själv som har namnsdag idag den sista dagen i februari. Sista vintermånaden, imorgon börjar våren äntligen .. eller? Här i kumla börjar våren tydligen med mer snö.. hm.

Jaja, vad har hänt sen jag skrev. I onsdags så var vi ju iväg till ATG-kliniken ute vid örebro travbana och undersökte Puke. Linda & jag fick assistera vid röntgen och bära blyrockar som vägde as & fick en "röntgare" som verkade mer än trött på att jobba för dagen. >.< Lät väldigt lättirriterad iallafall. men Puke skötte sig perfekt och fick mycket beröm av henne då det inte är många hästar som klarar av att bli röntgade utan sedering i en sånt "gammalt" röntgenrum som de har där när utrustningen hänger i luften utmed marken. Finaste puke, så duktig <3
På bilden nedan ser ni puke inför lastningen som gick lika jobbigt till som vanligt. Trots lastträning innan vi skulle åka fick vi repa in honom.. inte kul. Nästa gång ska jag låna jobbets transport med frontutlastning.
På andra bilden är det puke, jag & linda i de snygga blyrockarna vi fick på oss inne på röntgen. ;)

Diagnosen var sämre än jag hoppats på, trots att den ändå var god. Han hade faktiskt roterat yttligare några millimeter i hoven men veterinären tyckte inte det verkade ha gjort någon skada då han inte ömmar alls på någon hov & rör sig som en klocka, för att ha stått på vila i över en månad. Så han kan börja sättas igång om en månad med markarbete osv..
Han fick komma ut till aegir & storm i lördags och hade vart helt tokig i hagen och sprungit runt av lycka! Såg honom idag i hagen när jag var i stallet en snabbis och hans ögon har tänts igen. Nu ser han inte sur & ledsen ut utan han var nästan tillbaka, den gamla puke. :')
Vill inte berätta mina planer ännu, ingen mer än mig själv som vet något ännu men jag hoppas det blir bra.

I fredags så fick jag äntligen tid på vårdcentralen lite oplanerat men ändå. Så fick slänga om min välplanerade dag på jobbet och hinna med allt på mindre än 2h. höhö. Så hann, vaccinera grupp 4, ta ut slaktsuggor, stämpla dem, dräktighetstesta grupp 2 & gå behandlingsrundan innan jag stack till askersund då jag inte hunnit och skriva över mig på kumla vårdcentral. eller ja hunnit och hunnit.. trodde sånt skedde automatiskt men icke. :P

När vi ändå åkte till askersund passa vi på att hälsa på mamma & pappa hemma i sänna. var säkert 3veckor sen jag var hemma så vi beslöt att stanna så länge vi ville så kom inte hem förens idag.
Så har tvättat en massa, pysslat om stampe, ätit mammas goda mat & tjänat 200spänn som fyllechaffis ;) Inte dåligt höhö. Emil åkte dessutom in till stan i smyg & handlade rosor till mig. hihi min gullunge, älskar dig sötnos!
Sov i lillbrorsans sovrum då han är och hälsar på syster i stockholm men i hans rum vill jag aldrig mer sova. vaknade båda nätterna av andlig aktivitet. Eller snarare så jävla olustig känsla att jag knappt ville vara kvar. usch.. hatar att vara "mottaglig".

Nu idag så åkte vi som sagt förbi stallet. fick vända när vi åkte bakvägen då all snö på ett tag vid vägen rsat ned och vi ville inte köra igenom en snövall på 1meter. sjukt!
Så fick åka runt hallsberg istället vilket var lite smått irriterande. ;)
I stallet hjälpte vi monica ställa in en ny bal med hösilage i hagen sen åkte vi hem, bydde om och drog till brickebacken och hälsade på emils syster med familj.
Efter det förväntade jag mig en hemmakväll i soffan med icke, emil överaskade med bio inne i örebro. :) Vi såg Percy Jackson - kampen om åskviggen, som var helt okej. :) hade förväntat mig mer men så är det väl ofta ;) Trodde den skulle vara annorlunda. men dålig var den absolut inte.

Men nu ska jag ta kväll på allvar.
Ska snart gå & sova för imorgon är det dags för jobb igen. :)

|| Emma



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det har hänt lite för dig nu, både bra och lite mindre bra läste ja om :/ men jag hoppas att det blir som du hoppas på :)

2010-02-28 * 23:09:19
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sett att du letar medryttar häst, lycka till, du hittar säkert nån mysig filur ;) Men ska du sluta rida dem du rider nu då elr?

2010-03-01 * 00:29:40
Postat av: Ida

Hoppas att Puke återhämtar sig ordentligt..! Saknar dej vännen <3



du har väl använt din pressent? ;'D

2010-03-01 * 13:34:06
URL: http://kinesbus.webs.com
Postat av: Anonym

Har &så sätt att du letar ny medryttarhäst. Ska bli kul att läsa om sen (:

2010-03-01 * 19:15:39
Postat av: Emma || Nikoba

Svar: tack lovisa!

2010-03-01 * 19:25:17
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

Svar till anonym 1 & 2: tack hörni, trist att ni är anonyma dock.

Tro inte för mycket av det ni ser på blocket. :P

2010-03-01 * 19:26:43
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

Svar till ida: tack gumman, saknar dig med. <3 skulle var kul & ses snart <3

2010-03-01 * 19:27:34
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0