5 december | hembesök i snöyran

Här sitter jag, en trött Emma.
Ska snart begära en dejt med John Blund. Tusan att man inte kan sova länge på mornarna längre. Vaknar runt halv åtta varje morgon numera och är pigg som bara den men tvingar mig att somna om. Har ju inget bättre för mig vill jag tro. hehe. Är man ledig kan man väl åtminstonde få sova till nio??

Men imorse gick jag upp vid tio. Stekte ägg och gjorde äggmackor till frukost. Mums.
Satt & chattade med lite folk, pratade med goaste Ida i tele och smidde planer. Lite saker på g nu förstår ni, vill inte säga för mycket om det nu inte blir av. Men jag hoppas! Dessutom fått klartecken från mamma & pappa att de ställer upp om det skulle vara något. Tack hörrni!

Vid ett styrde jag bilen mot Askersund för att hälsa på dem. Mamma, pappa och bror alltså. Mamma bjöd på jättegod mat, som jag dessutom fick i matlådan också. Längtar tills lunchen imorgon!
Framåt sen eftermiddag kom syrran med barnen och hälsade på. Full fart i huset tills lilla Tuva sprang in i en dörr och fick ett jack i pannan och började blöda floder. Kraken. Jag fick agera sjuksköterska och plåstra om henne och torka henne ren. Lilla gumman vad rädd hon var. Syrran ringde in till sjukvårdsupplysningen för att rådfråga lite men de tyckte det lät som det inte var någon fara, och det tror inte jag heller. :) Det där är snart läkt. Var inte så djupt, och ungar om något har ju ett fantastiskt läkkött.

Men nu är jag hemma igen. Märks att det snöat idag då väglaget inte var det roligaste att köra i. Men men, så kan det vara. Inte sant?

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund innan sängen ropar alldeles för högt på mig.
Och hörrni, behandla andra som ni vill bli behandlade själva. Hett tips.
// Emma




Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0