4 april: härliga vår

Vilken fantastisk vårdag det varit idag. Jag blir så himla pigg och glad av sånt här väder om våren. Åh! Imorse så sov jag till halv tio. Kom ju inte i säng fören vid halv tre inatt eftersom tjejerna & jag hade myskväll. Jättetrevligt hade vi med massa prat & godis. ;) Typ bakis av allt socker idag. xD haha Men med den avklarad jag jag nu återvända till att försöka tänka på vad jag äter osv. ;)
Var iallfall en kanonkväll med de bästa!

Tillbaka till idag. Pysslade lite ute på uteplatsen. Klippt lite buskar osv. Jag har massor med skojj som kommer upp ur rabatterna nu. xD krokusen blommar för fullt. :)))
När jag pysslat klart så åkte jag & älskling till marieberg där det först köptes lite hundfoder. Inte nöjd med det jag köpte sist så nu ska jag prova ett nytt och se om hon svarar bättre på det. :) Inte lätt det där, är ju rena djungeln!
Sen bar det iväg till rusta o köpa en räfsa så jag kan ta bort allt jag klippt. xD samt en kvast & lite annat. :)
Såklart blev det lite mat också, på ikea. ;) Bättre än mc donkan iallfall. hehe.

Efter vi vart och strosat på marieberg så bar det iväg till gropen för att träffa theresa. Det var ju planerad hundmotionering idag så theresas killkompis med sin tjej var där, och de hade i sin tur med sig sin golden hane casper. :) skitsöt! hihi xD Plötlsigt blev min tös väldigt liten i jämförelse med grabbarna. ;)
Släppte de iallfall på åkern bakom theresas hus och smilla sprang på som en tok som vanligt. ;) Junior hakade på några vändor men tröttande ganska snart. ;) Efter 2minuters springade så var smilla inte så golden längre .. snarare brunmed inslag av vitt. ;) Så efteråt fick hon & junior apportera pinnar i svartån och omedvetet tvätta av sig. ;) hihi
Så för tillfället har jag en himla trött hund i soffan. ;) Linda & jag ska ta en kvällspromenad snart, hehe hon kommer vara död. ;) hihi

Men men nu ska jag pyssla vidare. Dags att laga mat snart. :)
Grymt sugen på någon pastasås så det blir det nog.
// Emma



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det piggar verkligen upp! Man blir så glad som du säger, tror man får lite extra energi när solen kikar fram :D



Haha Smilla såg inte alltför Golden-aktig ut på bilderna xD

2010-04-05 * 16:32:00
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0