27 november | bad med häst

Idag jobbade jag halvdag vilket innbär att jag slängde mig i bilen, hämtade upp ida och for till stallet. xD Då puke vart en aning tjafsig med ida ville jag rida honom idag och ida fick rida aegir. :) jag red barbacka på pukisen vilket alltid är lika mysigt. ^^ Trots att han är lita väl rund om magen ;)

Vi red runt blåberga men red in på en skogsväg först och vadade i lite vattenpölar. :) Nyttig träning för mina gossar ;) På vägen hem så var det halvt översvämning över vägen, jag sa till ida att rida igenom men akta sig för diket som också var vattenfyllt. Bra att jag ger råd men inte följer dem själv ;) för puke klafsade rätt ner och tyckte det var jättekul.. tydligen. xD För i ena stunden så stod han och plaska med nosen och i nästa är han påväg att lägga sig! galna häst! xD HAHA jag typ skrek i panik och lyckades få upp honom igen med en doppad fot som bevis på hans badplaner. :P Knäppa häst! xD För några månader sen gick han inte ens igenom en vattenpöl. xD <3 För övrigt gick ridturen bra. ^^ Hoppas det blir lika lyckat imorgon. :)

Igår var jag på kvinnersta och fotade lite djur som ska säljas. Främst syskona till mina råttflickor. sen for vi hem till eva och fotade en bild till hennes julkort hon ska skicka runt. superfint blev det! :D sååå nöjd! dock rev vi ju halva evas hem haha. förlåt! ;)
Hade Ida & malin med mig där ute och det var skitkul att vara gänget igen. <3 saknar!
Sötaste var grisen gloria som la sig ned på evasbegäran och ville bli kliad på magen ;D skitsöt!

Ojoj jag låter som en riktig djurnörd, vilket jag iofs är ;) Nyss ringde theresa och tyckte vi skulle bada en gris och klä den i någe gulligt och ta eget julkort. ;) På måndag kommer en journalist från länsposten och ska intervjua oss :) Vi ska visa upp våra välmående grisar. :))

Nu kommer snart älsklingen hem. <3 wiiiee ! Inte sett varandra sen i förrgår då han var i tyskland igår och jag sov när han kom hem och han sov när jag åkte. xD Knas det där men snart kommer han. <3

Heeejdå !

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha mysig ridtur :D



Det var verkligen jättefina kort du hade tagit :) Mysigt!

2009-11-27 * 21:01:11
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Linnéa

svar: Ja verkligen!

Var en grym föreställning i globen i år! :)

2009-11-29 * 19:48:45
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Linda

Emma vart tog blogginlägget vägen? :D Har väntat länge nu ju .. ;)

2009-12-10 * 02:05:55
URL: http://corellii.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0