14 november | lugnt och hästigt

Åh vad härligt det har vart att haft en ledig dag som bara baserats på mina villkor! Somnade igår runt halv nio och gick upp vid halv tio idag. Så himla skönt att få sova. :)) Drog till stallet vid elva efter att Ida lyckats virra sig hit med Daniel ;) Vi tog inte sen planerade långturen då regnet hängde i luften men en tur runt blåberga blev det allt och hästarna var superfina. Puke var taggad som sjutton idag. xD aegir gick fint. fick in bra tölt på honom idag nästan hela tiden. får väl se till att rida för någon tränare om några veckor nu så jag inte tappar allt igen. :/

Just ja inte berättat hur det gick i torsdags på trängen ju. Tog oss över en timme att laste hästarna som vägrade gå upp på transporten! Så allt blev för senat och jag hann inte rida puke innan jonas kom men hann göra det efteråt iallafall. puh.
Som vanligt så kände jag mig totalt världelös när jonas berättade om alla fel jag gjort och allt aegir tappat. han red först och visade sen fick jag prova och det gick ritkigt bra efter ett tag. Kort sagt har jag vart för mesig med honom, måste få ett bättre go i honom så jag skulle köra mkt övergångar mellan galopp och tölt för att få igång honom. testade det idag på ridturen och det funkade verkligen ;) haha blir nog bra det där.
har ju verkligen funderingar på att byta stall ett tag för att få upplyst ridbana eller ridhus. Funkar inte som det är nu. kan bara rida på helger i stort sätt vilket jag inte gillar.. så vi får väl se vart det slutar.

jag som trodde jag hade massor attblogga om sitter nu med skrivtorka. jo just det, ska in på hundutsällningarna imorgon i örebro och spana på shibor!. :D
Nu ska jag puss apå min pojkvän som för övrigt var dutkig och klarade körkortet i torsdags <3

//Emma


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0