2 maj

Redogörning av gårdagen då. :)
Jättelyckad dag trots att man var helt slut när man kom hem. Jag somnade i soffan redan 18.00 men lade mig i sängen 20.00 och sov till 08.00 imorse. ;) helt slut efter all den nyttiga luften ute en hel dag. :D

Men det var verkligen jättelärorikt, även om det blev lite mycket att ta in. På slutet av dagen kände jag mig bara trött på allting. hehe helt slut i kroppen efter massagen. det är slitsamt att jobba igenom hästens alla muskler kan jag lova.

Men det vi gjorde var att först sitta ned och gå igenom begrepp som strykning, efflerurage, kompressesion, rullning oh friktion, de olika stadier man ska använda vid denna typ av massage. Sen gick vi igenom hur man ska bjuda in hästen till massage genom att placera några fingrar vid skallbasen och släppa när hästen  sänker huvudet.
Vi gick egenom hur man skulle ta varje musklerparti i tur och ordning med de olika metoderna.

Vi höll till på en ridbana där instruktör lena först visade en del på en häst och sen fick vi göra samma sak på våran egen. vi var två man kort så en av hästarna vart överflödig eftersom monica inte var med. så jag & linda skiftade på hästarna. dock var puke mer tacksam att ge massage då storm bara skulle stå och vara bufflig hela tiden. så det vart mest puke som var med. ;)
Han fick tillomed vara visninghäst, fick massor med beröm över hur trevlig han var. han bara stod och njöt av behandlingen. ^^ dessutom berömde hon mig för de vältränade bakmsuklerna ;) tror ni jag växte eller ? :D

sist på dagen hade vi lite örtlära. gud så intressant! lätt att jag vill börja med nässelpulver, helnyponpulver, MSM, tiselolja och allt var det var (A) hihi Ska nog iallafall mejla lena och beställa hem nässelpulver. bra för det mesta. :)
Men en jättebra kurs som var jätteintressant. skivit upp mig som intresserad att lena ska komma ut om några månader och massera egenom hästarna. :) :)

Ja det var väl min dag igår. nu imorse åkte älsk iväg och fiska och jag drog hem till askersund. :) skönt. :)
NU ska jag skriva om lite celler tror jag. :)

//Ämma

* Puke får massage av lena *

Kommentarer
Postat av: Agnes

Haha bra jobbat!

Oh fy, såna drömmar är jobbiga -.-

2009-05-03 * 13:56:51
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Linda

SV: haha, men det har jag ju använt ett bra tag nu.. kan sluta med det om du tycker det är jobbigt :S

2009-05-03 * 17:01:38
URL: http://pravada.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

gud va skoj och lärorikt! skulle också vilja testa :)

2009-05-06 * 17:36:47


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0