23 juli

Igår blev det inget bloggande. Orkade verkligen inte och hade heller ingen större lust. Ingen större skada skedd hoppas jag. Gårdagen gick mest ut på att städa lägenheten. Var till ikea på förmiddagen och handlade lite saker som behövdes till köket osv. Nu är iallafall det fräscht och fint.

På kvällen blev det en uteritt med linda och hästarna. båda red barbacka och jag är så stolt över mig själv som fått en sån bra  balans på hästryggen. Nehöver inte ens tänka på balansen nu när jag rider utan den bara finns där. Känns så jävla bra! Förltå om jag låter skrytsam men med tanke på att jag för ett halvår sen knappt kunde trava barbacka o kort trav och nu far runt ute i skogen utan problem får mig att må himla bra :) Hästarna var pigga och glada för övrigt. Proverna visade att allt var på väg til det normala igen! Skitbra! Så nu kan vi börja jobba upp dem igen ordentligt! Så gårdagen var bra!

Idag därimot har inte vart någon höjdardag precis. Vaknade och strax därefter blev det tjafs mellan mig och emil som inte ens var hemma. Jag orkar inte bråka så jag åkte hem till mamma & pappa. Väl hemma blev jag gladd bemött men de skulle precis till att åka in till örebro och hälsa på faster. Jag som nyss kom från kumla orkade inte åka tillbaka samma väg så jag stannade hemma. Lagade lite mat till mig själv och myste i soffan och allt var frid och fröjd. Då slog en djävulsk huvudvärk till vilket har lett till att tillbringa resten av dagen så lungt som möjligt. Även mått otroligt illa? Tvingade i mig en alvedon, vilken fortfarande inte hjälpt ett dugg. ca två timmar jag tog den. Inte roligt.
Värken fick mig dessutom att tröstäta en massa goda kanelbullar så nu har jag dåligt samveta efter det. Suck.

Ett glädjande besked är iallafall att kaninerna fortfarande är sams. mamma & pappa skvallrade om att de sitter och gosar varje kväll. *jippe* så himla skönt att de kan njuta av varandras sällskap! yes yes yes!

Imorgon ska jag hinna med att fota Johanna & Totte på örsta och sen rida ut med monica. :)
Stod på Hööks.se att mina grejer jag beställt är leverarade men inte fått något sms om det. Drygt eller? Behöver verkligen dom! Perfekt om jag kunde hämta dom innan ridningen imorgon så håll tummarna folket!

Jaja, nu ska jag dra mig tillbaka till soffan och banna min elaka huvudvärk till månen!  Mamma håller på med maten och efter det ska jag dra mig tillbaka till kumla igen troligen. Om någon vill höra avs sig så är ni välkommna! Föresten har jag namnsdag idag :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Sv: Gör i stort sätt prices typ samma som dig, släppar benen efter mig, är arbetslös med, och tänker som dig att söka sen när folk har haft sin semester :) Blir lättare då! =) ha lite avkoppling nu på sommaren såhär, men bättre väder tycker jagatt vi ska få =) hehe. klart jag ´pussar catch på nosen ifrån dig =) kramar

2009-07-23 * 19:36:51
URL: http://gelepuss.blogg.se/
Postat av: Amanda -Bloggen om glaskonst och livet runt om

Ohh va bra att de håller sig sams!

kan man inte se ngr bilder på lägenheten? har inte sätt :P

2009-07-23 * 20:20:46
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: Mm, det är bra att man inte är ensam om det som sagt. hur var det att brottades med dem då? =)

Händer imorgon då? kram

2009-07-23 * 23:56:19
URL: http://gelepuss.blogg.se/
Postat av: Sandra

grattis på namnsdagen :)



Må inte dåligt över kanelbullar, dom är för goda för det ;D

2009-07-24 * 03:02:32
URL: http://ostlundh.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Va skönt att pållarna håller på att friskna ill ordentligt nu :D

Huvudvärk är inget roligt :( usch, far å flyg med den!

Väntar så förbannat mkt efter mina stövlar från Hööks å ja ringde dom igår å då sa dom att eftersom det är semestertider så har de väldigt mkt att göra där på lagret.. hm.. får väl vänta ett tag till då :(

Grattis gumman på namnsdagen! :D <3

2009-07-25 * 09:28:43


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0