12 juli

Så trött att jag knappt kan skriva, det är jag det. Men har ju såna ihärdiga läsare som Jossie exempelvis som är en av er få som faktiskt visar att hon tycker om att läsa min blogg. För er skull bloggar jag idag. :)

Känns som det hänt massor idag, fast egentligen så har det nog inte det. Vakade vid halv tio bara för att få älskling att krypa ner i sängen igen sen sov vi till tolv. Seriösa dagar jag vet. :) Men tar till vara på dessa sista dagar nu, förr eller senare måste jag ju skaffa mig ett jobb..

Steg upp, åt lite lunch. Städade hos kaninerna och gick och plocka gräs åt dom. Har inget hö kvar hemma så de får käka lite färskt tills på tisdag. :) Ska nog gå bra. Så de sitter för tillfället i rena och fina burar och knapprar på kvällmaten. :)

På eftermiddagen drog vi till askerund, älskling och jag. Var planerat att sätta oss i hamnen och äta mukglass. mums! När vi kommit halvvägs till askersund tog det stopp. Flera kilometer lång bilkö. Vi valde att vända mitt på riksvägen och åka runt åmmeberg istället vilket nog var smart. Kön varade ända in till askersund. tydligen skett en frontalolycka med 2 personbilar.  fem skadade och tre av dom ligger på intensiven. gick in och läste lite på NA när vi kom hem.
Aja kom iallafall in till stan, käka mjukglass och matade fåglar med struten samt fotade. bilder på bdb. :)
sen åkte vi o handla mjölk och tankade bilen.

på vägen hem for vi in till zinkgruvan och hälsade på syrran samt busade med vide och tuva. skitungar är vad dom är <3 hihi fick tuva att vilja rida "stora hästen" istället för käpphästen hon har. syster bara stönar. xD haha jag ska allt få tuva in på rätt spår! ;)

när vi kom hem så kom malin & martin över. de spelade monopol och jag lekte hemmafru och stekte pannkakor till oss allihop. :) hoppas det smakde. ;D

Nu är jag som sagt jättetrött och ska snart gå och sova. :)
Imorgon ska jag försöka rida pållarna!

// Ämma


Kommentarer
Postat av: Jossie

Hej, Jossie här igen då. Som alltid är först med att läsa dina inlägg tror jag XD

Har sett mycket o kommenterat på bdb, verkligen jättefina bilder. Låter som att ni har haft en toppendag, det behövs verkligen emellanåt! Förresten, bra det där med Tuva. De ska lära sig i tid :D

På tal om att steka pannkakor, jag försökte en gång men de gick bara inte. Så jag satte in smeten (som jag inte hade en aning om vad den skulle ha för konstistens) i kylen o visade Oskar (som är pannkaksmästare) och han sa att den va jättebra o så stekte han upp smeten. Och det blev jättebra! :D Fast jag får nog öva ett tag till på de där.

Får väl tacka för att du bloggar, trots att du är jättetrött! XD Sov så gott!

2009-07-12 * 23:51:51
Postat av: Amanda -Bloggen om glaskonst och livet runt om

jag läser varje dag ja med ;) de står ju på bloglovin när du lägger upp ^^ och där hänger jag ju mkt ^^ hehe

2009-07-13 * 13:10:29
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Malin

Jodå, pannkakorna var jätte goda:D

Tack för en trevlig kväll!

/Malin och Martin

2009-07-13 * 15:59:03
URL: http://labiosrojos.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Vilken toppendag ni verkar ha haft :D härligt! fler såna behöver jag ;)

2009-07-13 * 20:05:37


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0