24 februari

Ber om ursäkt för bristen på inlägg igår. hehe somnade ifrån datorn. ;) rätt trött efter en dag i stallet tror jag.
Vi var ju p brukstallet hela dagen. och vet ni vad? för första gången i mitt liv så fick jag inte bara åka, utan köra häst och släde. :D :D Jättemyisgt, eller ja kanske inte att åka runt på skolan där det var grusat ganska mycket varstans men ute i skogen <3 supermys.

Min grupp körde stadiga cardinal. maffiga häst asså. bara ggår utan att bry sig om någe annat än sig själv och sin uppgift, visserligen i hans takt och inget annat ;) haha jag fick köra en jättelång vända innan kuskbyte. tror stella glömde av sig eller någe ? xD haha
Mysigast var det allafall att trava <3 dock lite läskigt när släden slira o.O

haha på tal och slira. skogstvåan körde fast med minibussen när vi körde förbi med hästranaxD klantar! xD där ser dom att det är bra mycket bättre med äkta hästkrafter.. eller så tänker man på att ha vinterdäck när man kör på oplogade vintervägar x'D

jaja annars hände det inte så mkt igår. var upp till fågelhuset med några ovh upptäckte att vi fått nykläckta fågelungar! ska kanske bli mamma åt en på fredag då vi ska prägla lite fågelungar å dom blir tama :):)

så idag var vår lärare moran och hämta tre av 6 ungar som han tog hem, sne på fredag ska vi ha genomgång av matning osv så får vi se om vi får ta hem varsin liten pippi. :):):)

vad har annars hänt idag, hm.. justja! fick reda på betyg i djursjukvården som vi avslutat. tydligen varit så bra att jag förtjänade ett MVG! fan vad nöjd jag är! :D kändes skönt :')

sen har malin jag o ida jobbat med en etologiuppgift hela eftermiddagen. Ska ha redivisning om hästars beteende. :O fan vad vi har letat efter en viss sorts bilder xD fan finns alltid att hitta förutom när man verkligen vill ha dom! >.< illa! men men det löste sig ^^

nu innan vi åkte hem till kumla var vi nera i djurhuset och sällskapa eva. :) hanterade råttungar (supersöta) och vicke. jag vågade dessutom själv ta ut dino (orm) :O otroligt! xD lite rädd för ormar (A) asså iaf att hantera ^^
imorn blir det att fota kaninungar, råttungar, chinchillor osv för försäljning :)

men nu sitter jag med nybakta bullar som vi handlat på maxi på vägen hem. *mums* blir till att titta på film nu. :) ni fårväl njuta av en gammal bild på cardinal ;) lite udda men jaja. :D
Hälsnigar Ämma


Kommentarer
Postat av: Magda

Grattis igen till MVG!! =) Jag vill oxå åka släde, har inte gjort de... Första gången jag åkte häst och vagn var när bruks hästarna från skolan va i Arboga på julmarknaden.. Aja, de va jätte mysigt att åka runt i lilla gamla Arboga =) Hoppas de går bra med fågel ugnarna, de vore jätte kul att ha några som är tama! så man kan hantera lite mer fåglar... =) kram på dig

2009-02-26 * 16:31:43
Postat av: Anonym

Vill bara säga grattis till både betyg å att du blivit mamma ;D hihi <3

2009-02-27 * 21:43:18
Postat av: Lovisa

Vill bara säga grattis till både betyg å att du blivit mamma ;D hihi <3

2009-02-27 * 21:43:40


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0