8 augusti

Idag var en bra dag! Fått massor med vettiga saker gjorda.
For iväg till bauhaus när älskling slutat jobbet vid tio för att köpa målarfärg. dyrtdyrtdyrt. Linda gjorde oss sällskap och valde färg, eller valde och valde x) Hon verkade gilla den färg jag valde ;) Men vad det blir får förbli en hemlis en stund till ;) Inget drastiskt om jag säger så hehe.
För er som inte hänger med är vi i full färd att fixa iording sadelkammaren. :) Så dagen har gått åt till att spackla, slipa och markerat vart de olika färgerna ska vara. :)

Det förstnämda gjorde vi på förmiddagen så linda kunde vara med eftersom hon skulle på gropafesten nu på kvällen. :) Hon och jag passade även på att fixa stängsel, klippa gräs i paddocken (vilket linda nästan dog av i värmen) och sätta upp en löshoppningsbana. :) Ska löshoppa nu i veckan är det tänkt. ^^

sen åkte vi hemmåt vid tre, vilade några timmar och åkte sen ut igen för att slipa. alltså älskling och jag. monica, frank och fanny kom hem och vi fick lämna ifrån oss hundarna. usch saknar dem faktiskt. mysigt att ha en vovve i knät och att gå ut och gå med dem. suckar.. vill ha min vovve.

jaja när vi slipat det vi kunde så sadlade vi pållarna och tog oss en ridtur tillsammans i kvällsolen. hur mysigt som helst, fast älskling hade lite svårt för storms trav ;)
puke var finfin, jobbade honom mycket idag eftersom vi skritta mycket. gick fint  och jobbade ordentligt i både trav och skritt. i galoppen fick han sträcka ut ordentligt och sen tog jag några samlade galoppsprång på vägen hem. finfin men mer muskler måste byggas ;)

efteåt var iallafall han ordentligt svettig hehe. sen jag har börjat svampa av hela honom efter alla ridningar så har hans päls slutat vara så himla fet. goood! dessutom vewrkar de värsta insekterna gett sig nu då han slutat klia av sig manen nästan helt samt att han inte alls är lika sårig i skapet. men fortsätter med tjärsalvan sommaren ut känner jag >.<

hittade även ett litet sår på hasen som såg fult ut. ska kolla om det är bättre imorgon nu när jag pilla upp det lite, annars får jag ha på antiflam. salvan på honom.

jaja nu ska jag hoppa in i duschen tror jag. sen sova. ska upp och måla vid nio imorgon bitti ;)
hoppas någon fortfarande läser :P ingen som kommenterar iallafall. :)

Kommentarer
Postat av: Jossie

Jag läser :D

2009-08-09 * 11:14:44
Postat av: Amanda -Bloggen om glaskonst och livet runt om

jag läser varje dag då¨de ploppar upp på bloglovin och de vet du ^^ men är de 60 inlägg där lr mer så betar jag bara av utan att kommentera x'D

2009-08-09 * 12:35:30
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Jag läser :)

2009-08-12 * 17:10:25


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0