17 augusti

jaha klockan är 01.22 och jag kan inte sova. har verkligen gjort ett ärligt försök men kunde inte så lämnade älsklings sida en stund för att se om detta kunde få mig lite tröttare.
Har för övrigt stängt ned bloggen under kvällen, vet inte riktigt varför..

har i vilket fall som helst inte vart på blogghumör på ett par dagar, kanske veckor jag vet inte. Var roligare förr när man var flera som skrev och kommentera varandra fast ändå skriver man väl bloggen för sin egen skull. vad vet jag. Känns bara som om allt är grått och trist nu. det enda som håller mig igång är hästarna, vad vore jag utan hästarna? glad att jag har dem, även om det känns som en del saknas mer och mer..

jaja, träningen av pållarna fortsätter och det planeras långritt några veckor framöver om hästarna hinner komma i form för det. i dagsläget skulle dem nog inte palla det med tanke på att puke typ dör efter en galopp i uppförsbacke ;)

vad som hänt angående detta med hästarna sen jag sist skrev är att linda & jag red ut tillsammans i lördags. red runt lite uppe vid eljuspåret. från början var det bestämt att vi skulle byta hästar så jag red då storm. fick jobba med honom hela tiden för att få honom fokuserad på mig och gå någolunda ;) vilket han gjorde stundtals. :) Han kan bara han vill den där kusen. Puke gick bra med linda :) De är ju lite ovana med varandra men det såg bra ut ändå. :)
Pukes sår såg bättre ut men tvätta rent det och hade på salva igen utifall att. det sista vi behöver nu är en till vila >.<

Vad som står på schemat för kommande vecka/veckor är att bygga en proviskorisk rundkorall för att löslongera puke lite, hans galopp har blivit förfärlig och han bara bråkar i linan så tänkte testa med korallen, dessutom ska jag köra ett intervalljobb antingen i slutet av denna vecka eller nästa för att se vad de har för kondition. :P

för övrigt mår jag inge bra. lite depp antar jag. vet inte rotkigt vad det är men tycker bara allt känns tråkigt just nu. det som håller mig igång dock är väl att aegir kommer hem snart. :D hoppas de andra negativa tankarna försvinner snart och att jag åter igen vill starta upp bloggen

Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Men usch va jobbigt du har det :( <3 vi måste träffas nån dag å bara vara :D <3

2009-08-22 * 13:42:39


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0