10 augusti

Usch vad dåligt väder kan förstöra!
Då jag fick reda på att Linda inte kunde följa med till stallet tänkte jag att det var lika bra att åka ut tidigt och rida båda hästarna på banan. Så fine, tog på mig och precis när jag knäpper ridbyxorna mullrar det till som sjutton ute. Jaja tänker jag, det blir väl inget som vanligt. Tar på mig och går ned till bilen för att åka, då mullrar det till ännu en gång.
På väg mot sannahed ser jag hur kolsvart där är över hallsberg och blåberga (där stallet ligger) och hann knappt köra 100m till förens första regndroppen föll. 3minuter senare körde jag in i en vägg av störtregn! Såg knappt tre meter framför bilen och fick krypköra i en decimeter vatten xD haha så komiskt.

jaja sen var det som att vrida av en kran så var det regnfritt. vad bra tänkte jag som genast tog upp planen på att rida igen men icke.. väl framme i stallet hann jag kanppt innanför dörren förens det blev kolsvart och det började ösregna samt åska igen.. så det blev ingen ridning. Plockade ihop bland alla saker som ska in i kammaren sen samt finputsade lite där det hamnat färg utanför linjer osv. :)

efter två timmar gav jag upp och tog hem hästarna från betet och gav dem kvällsmat. Imorgon kommer veterinären ut för att kolla deras tänder. :) undrar om dom blir drogade? :S för inte står de väl frivilligt stilla med en munstege ?
jaja ska bli intressant att se ;)

för övrigt var jag och älsk till mareibeg på div. ärenden på förmiddagen. köpte trälister till stallet och jag hittade även några billiga hängare och krokar :) Även en mjuk borse till puke. :)

Bilden nedan är från sjursjukvården i skolan för något år sen när vi kollade tänderna på ett av travrussen. :)
hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: Malin

JA, det ks aväl regna hela dagen...?:(

2009-08-11 * 08:57:05
URL: http://maaajjiiin.blogg.se/
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

ser så läskigt ut me sån där "tandställning" XD

2009-08-11 * 13:13:05
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Hatar verkligen när det regnar.. ja blir så deppig :(

2009-08-12 * 17:19:56


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0