Puke frá Pukestorp

Puke frá Pukestorp
född. 1995
F. Haleggur frá spelnästorp - M. Gulltoppa från Björklunda
Ägare: Monica Söderlund

Puke är verkligen en häst jag fastnat för. Kan inte hjälpa att hjärtat klappar lite extra för honom. När jag började rida honom var han inte riden på ett år pga av fång sommaren 2008. Han var nervös, vinglig och helt utan kondition. I början hade han svårt tat lita på mig men nu är vi som ett. Visst vissa dagar testar han lite men oftast gör han allt för att vara mig till lags. Jätte trevlig ocg lyhörd och det blir bara bättre och bättre. Lättlärd och älskar att jobba med huvudet. Då frustar han som mest. Har nu börjar komma så långt att jag hittar formen på honom. Har urmysiga gångarter, men tyvärr ingen tölt. Tänkte försöka hitta dne nu när han fått mer muskler men det återstår och se. Skulle gärna vilja rida för instruktör framöver för att kunna ta ett steg längre. Problemet med puke är hans fötter, eftersom han fick kraftig fång 2008 så är fötterna felväxta men våran duktiga hovslagare håller på att räta till dom så vi håller tummarna, det är han värd vår lilla puke <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0