7 November

Hösten övergår sakta men säkert till vinter nu. Alla vackra höstfärger är bortblåsta och regniga och bittra dagar har inlett sin era. Jag hoppas det blir en kall och vit vinter!
 
Här på Broby mår vi fint. Casper har precis fyllt hela 2år vilket såklart firades med tårta och paket. Detta år blev det firande i Halland då farmfor fyllde 65 dagen innan.
Vår fina, fina kille. Vi är, som alla andra föräldrar, så himla stolta över vår lilla unge. Det är en fantastiskt kul tid nu med talet och alla andra sinnen som han utvecklas i raketfart varje dag. Älskade unge alltså!
 
För övrigt rullar livet på. Glenn och jag jobbar och sliter medan Casper är på dagis, som han tack och lov älskar att komma till nu. Vi hade det lite kämpigt i somras så han hade svår separationsångest. Då fick jag lov att gå ned i tid några veckor så han kunde gå kortare dagar och få lite ordning på sömnen som gick åt skogen efter en svår febervecka då det vart besök på akuten och allt. Inget kul alls.
Men som sagt, nu är allt toppen på den fronten. :)
 
Hemma pysslar jag med alla kaniner. Sitter i skrivade stund och väntar på en köpare som ska komma och hämta en av årets sista ungar. :) Sen blir det lite paus innan vårens kullar. Tipsar om min hemsida. http://www.brobykanin.se/
 
Under hösten har det varit full fart som vanligt här utanför med diverse djur. Så sent som igår fick jag mer eller mindre en hjärtattack när jag öppnade dörren och stod öga mot öga mot tre brölande älgar i mörkret. Jag som knappt såg något sprang skrikandes in igen och låste dörren och trodde det var någon varg som skulle äta upp mig eller något. haha.. men min modiga karl gick ut och såg efter vad det var efter att ha tröttnat på mig tjoande inne i köket. ;)
Imorse var de tillbaka och de hade rensat bort varanda äpple i trädgården(det tackar i för) och sovit utanför köksfönstret.
 
Nu väntas det lite utfodring av kaniner samt kaninköpare och sen mys i soffan tillsammans med mitt stora hjärta. Casper sover sött i sin säng. Dagis & jobb imorgon sen är det helg med farsdagfirande! :D
 
Kram på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad roligt att läsa din blogg igen. Hoppas på fler inlägg. Vi ses på lördag. Kram.

2013-11-07 * 20:10:30


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0