Stort beslut

 
Igår var det mycket tankar, funderingar och känslor som kretsade inom mig. Ett beslut fattades som kommer innebära stora förändringar i våra liv. Förhoppningvis har jag gjort rätt val. Min magkänsla säger det. Men det är ändå med en skvätt sorg jag lämnar något mycket betydelsefullt bakom mig.
Mer än så vill jag inte säga just nu. Många vet ju redan, men alla parter ska bli meddelade innan jag går ut med det här på bloggen.
 
Nu börjar jag nästan grina! Fy bubblan för sånt här.
Till något annat! Som vad jag & Casper gjorde igår. Vi åkte och hälsade på mormor & morfar en stund på eftermiddagen. :) Mycket trevligt som vanligt. Jag fick med mig ett par illrosa mjuksibyxor hem från mamma. Hihi de är jättesköna, men ack så .. rosa! ;)
 
Idag så vaknade jag med magsmärtor. LIkadant var det i tisdags. Magen totalt upp och ned. :( Men nu känns det bättre.
Casper & jag duschade tillsammans innan vi åt frukost. Det är så mysigt att sitta i duschen och plaska. Casper tycler verkligen att det är kul. Man kanske skulle ta och bada med honom på något badhus eller hemma hos mamma & pappa någon dag. Så han fick bada på riktigt liksom. Han kanske är ett blötdjur precis som mor sin.
 
Till vår stora glädje kom Glenn hem till frukost. Han skulle nämligen hämta såmaskinen i logen här på gården. Så han passade på att äta tillsammans med oss då han ska ut och så i eftermiddag och därför inte kan komma hem till lunch som han brukar.
Min fina, fina älskling.
 
När han åkt så har jag & Casper lekt lite, sjungit och gått omkring här hemma. Men nu somnade han för en stund sen och jag fick en stund över. :)
Efter lunch har jag tänkt att baka lite.
 
Vågen var positiv imorse. 11,8kg har jag gått ned på knappt 3mån. Det ska bli kul att se vad som händer när jag börjar jobba om några månader. hihi Jag hoppas jag når mitt mål till jag fyller i januari. 7,2kg kvar bara. Men det går segt!
Måste dock handla lite nya kläder. De kläder jag köpte i sommras sitter inte bra längre. De sitter löst överallt.
 
Lillkatten har inte sprungit bort något mer. Men hon är ute dagligen någon timme åt gången, men har alltid sitt halsband på sig. Hon kommer när man ropar och är så duktig! Hon är nästan otäckt lugn för att vara en kattunge. Sen hon fick börja gå ut gör hon *pepparpeppar* ingenting här inne mer än att sova, äta och pilla lite med sina lekmöss. Duktiga kisse. ♥
Det är kul att hon & Smirre verkar trivas mer och mer. De sover tillomed intill varandra nu. Fast ibland ryker de ihop. ;)
 
Nej nu ska jag sluta pladdra.
Ha det så bra!
 
(Om ni undrar över röken på bilden så är det inte från traktorn, utan från skorstenen. Jag eldar.) ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Men Gud vad kul med viktminskningen! Inte dåligt asså, vilken självdisciplin du måste ha :-)

Svar: Hehe tack. :D
nikoba.blogg.se

2012-09-21 * 14:16:29
URL: http://Luckylady.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0