Så mycket jag vill

Hallå allesammans. Här sitter jag. Sötungen sover middag & jag har nyss avslutat lunchen med Glenn. Nu ska han ut och tröska resten av dagen och jag & Casper ska åka och hälsa på Anna & Mira i eftermiddag. Det ska bli kul!
 
Igår bloggades det ju inte så mycket. Det beror på att jag var till mamma & pappa hela dagen. Jag & mamma var ut till skogen och plockade några liter trattkantareller jag ska torka och snare på kvällen var vi och manifesterade i Hammar mot att Försvaret vill dumpa en massa bomber och skit i vättern iomed övning. Inte okej tycker vi som bor lägst med vättern..  Så många från hammar samlades, tände eldar och skrev på protestlistor. Det gjordes runt om hela vättern igår. Bra grej tycker jag!
Casper tyckte dock det var skittråkigt så jag gav mig ganska så snart och åkte hem till min karl.
 
Just nu är jag inne i en liten depperiod. Eller nja, inte depp kanske men det känns som jag bara står och stampar på ett och samma ställe och inte kommer ett dugg närmare allt det jag vill göra. Allt från gårdsköp, hästeri och vovve till en till bebis. haha Ja jisses. "Det kommer" som Glenn säger. ;) Men jag är så otålig! Det kommer och går det där. Längtar väldigt efter att få börja jobba också!
 
Men vet ni vad, för första gången på typ två år känner jag sug efter att ha vovve igen. Inte att jag vill skaffa en nu, men jag vill ha i framtiden. De senaste åren har det känt lite som att det kan kvitta. Men nu har elden blossat upp igen. :) Så förhoppningvis skaffar vi (jag) mig en vovvsing om några år. ;) Det kommer troligen bli en welsh corgi cardigan då. Det blir nog skitbra!
 
Nej nu svamlar jag iväg. Sorry! Jag tänker alldeles för mycket!
Hej så länge!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det där med att tänka för mycket. Undrar vem du har fått det ifrån ?. Kraaam.

Svar: Ja det kan man undra.. ;) Kram!
nikoba.blogg.se

2012-10-08 * 13:33:02
Postat av: suzette

Ja, en hund tycker jag verkligen du (ni) ska skaffa :D Även om det dröjer ett tag så är det värt det :)

Svar: Ja det tror jag med. Men Glenn är inte så glad åt den tanken. ;)
nikoba.blogg.se

2012-10-08 * 13:35:45
Postat av: julle

åh, cardigans är så fina, har oxå funderat på en sån (alternativt irländsk varghund, haha). Men först kanske lägenheten ska renoveras å jag ha ett jobb innan det blir något sånt. Men himla charmiga är de med sina stora öron :)

Svar: Haha det var ingen dålig skillnad på de raserna. xD Fast man säger ju att cardigans är som stora hundar i små förpacknar så. ;)Jo det kan ju vara skönt att ha ordnat för sig innna man skaffar valp. Det är ju nästan lika slitsamt som en unge. ;D haha
nikoba.blogg.se

2012-10-08 * 16:05:12
URL: http://jullets.wordpress.com
Postat av: Julle

Egentligen är jag inte så mkt för småhundar, men cardigans är för goa... Annars är väl schäfer en favorit :)

Svar: Kul att du säger det, le liknar ju corgisar med schäfrar. ;)
nikoba.blogg.se

2012-10-08 * 18:49:43
URL: http://jullets.wordpress.com


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0