Hejdå Norrgården

Idag gjorde jag min sista arbetsdag på norrgården. Faktiskt min sista dag som anställd där.
Ni minns säkert för några veckor sen, när jag var så ledsen och kluven. Detta är anledningen. Jag har valt att lämna norrgården. Något jag håller så kärt.
Jag har ju sett norrgården växa från en ganska liten besättning med slitna stallar till en topmodern avelsanläggning med förutsättningar att bli hur bra som helst. Jag startade som praktikant, sen sommarjobbare för att sedan bli anställd. Det har varit en fantastiskt kul och lärorik resa! Blod, svett och tårar men ändå så många fina livsögonblick som finns bervarade i mitt minne.
 
Jag har nämligen fått jobb på en gård här i närkes kil. 3min hemifrån, och 1min till dagis. (Hur perfekt är inte det??) Dessutom som förman och jag får ansvara för det jag vill. Grisningen.
Det är ett helt annat system, lite äldre stallar. Men jag är så peppad! Jag ser det som en stor möjlighet att utvecklas som smågrisskötare och få testa mina kunskaper på mitt sätt. Vilket gör mig intressantare i framtiden om jag söker jobb någon annanstans. Dessutom är ju ett förmansjobb inget man vill tacka nej till! :) Så jag ser verkligen fram emot att få jobba in mig på den nya gården och lära känna nya människor!
 
Men som jag sagt, det är verkligen delade känslor. Valet jag gjort känns verkligen rätt. Men det är mycket jag fått offra. Speciellt alla människor på norrgården. Gråtit floder, och kommer natagligen fälla en drös med tårar till.
Sen kommer jag missa mycket annat som hör en avelsbesättning till. Men jag är ung, och en vacker dag är jag kanske där igen. På en stor gård med egen avel osv.

Men nu ska jag koncentrera mig på detta nya kapitel i vårt liv. 1dec börjar jag jobba igen. ♥
Norrgården 2009-2012
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Det kommer bli superbra!! :D

Svar: Jag hoppas det! :')
nikoba.blogg.se

2012-10-04 * 09:50:49
URL: http://erikashundliv.blogg.se
Postat av: Linda ~ Corellii

<3

Svar: <3
nikoba.blogg.se

2012-10-04 * 20:00:05
URL: http://corellii.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0