Bullig mamma

Idag har jag bakat bullar. Jag och bullar går inte ihop. De blir aldrig bra! Antingen blir de för hårda och osaftiga, eller som idag, då de inte vill jäsa. Jag gör efter konstens alla regler men ta mig tusan, det vill sig inte ändå!
Tack och lov blev dagens bullar goda så det är okej för att vara mig. (Ja, jag ha syndat..) De blev saftiga men inte sådär fluffiga och fina. Suck..
 
Jaja, nästa gång kanske jag får till det. ;)
För övrigt har jag & Casper varit hemma hos karin & Alex idag på förmiddagen. Det var mycket trevligt som vanligt och killarna har lekt fint. De börjar bli så stora våra grabbar. Känns bra att de kom in på samma dagis. Förhoppningvis kanske de blir vänner sne när de förstår sig på sånt. Det vore skoj!
 
Nu ska jag & min kärlek ta en dusch och sen mysa ned oss i nytvättade sängkläder. Casper bus sover sött redan. Så skönt att han somnar ordentligt på kvällarna. 
Imorgon ska Glenn tröska. Blääää.. låt denna mardrömsväxtodlingssäsong (haha vilket långt ord det blev) ta slut. NU!
 
Godnatt!. ♥
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Testa med 1,5jäst ^^. Blir stora och luftiga då!
Arbeta inte så länge i bakmaskinen eller, då får dom svårt att jäsa :) Små tips från mig :D

Svar: Hade inte bakmaskin denna gång, men bakade inte alls länge. Just för jag hört att man inte ska det. haha.. men det hjälpte inte.
Ska testa mer jäst nästa gång!
nikoba.blogg.se

2012-10-26 * 21:38:58
URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Carro

De är svårt att få till riktigt bra bullar! Ja brukar fuska och köra ner lite mandelmassa i "smörsmeten" som man brer på. Blir lite saftigare då ^^
Men de är bara att fortsätta kämpa ;) Jag ska nog baka nya biskvier snart tänkte jag. Var så jäkla kul! :D (och gott hehe)

Svar: Tack för tipset! Glebb typ "åååh mandelmassa, vad gott, gör så nästa gång!!" ;)
Jag gillar inte biskvier, men håller med om att de var roliga att göra! Dina blev ju superfina direkt!
nikoba.blogg.se

2012-10-26 * 22:50:47
URL: http://whyevenbother.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0