Mitt i snöblasket

Usch jag får lite smått panik av vädret just nu. Hela dagen har det varit snöblandat regn, snorkallt och blåsigt. Sprungit mellan husen när jag varit tvungen att gå ut idag för diverse ärenden som kaninutfodring. Usch alltså! Men nu ska det ju bli kallare, och jag längtar tills det fryser på så man slipper geggan! Sen behöver det ju inte bli -20grader.. För ni har väl sett vad som utlovats i helgen?
 
Jaja, jag & Casper har tänkt att åka och handla idag. Kylskåpet ekar ganska tomt nu efter helgen i Halland. Dessutom skulle jag ta mig till BMI (Byggmaskiner i Örebro) och välja ut arbetskläder. Men det får faktiskt vänta, för jag vill inte ge mig ut på vägarna i detta rusk. Speciellt inte med Casper! Så jag hoppas på någelunda bättre väglag imorgon.
 
Vi har för övrigt haft en jättehärlig helg i Halland. I fredags blev det den årliga kalkonmiddagen hos svärmor, i lördags var det bowling & mat med vännerna, söndag & måndag gick åt att hälsa på släkt & vänner. :)
Hela vägen hem igår hade vi regnigt. Blä vad träligt det är att köra i det. Dock var den värsta biten mellan Askersund & Örebro och då var vi ju nästan hemma. ;) Casper har skött sig så himla bra under bilåkandet!

Hemma möttes vi av två förnärmade katter som talade om för oss, högt och tydligt, att det inte är okej att stänga dem ute, med bara ett pannrum till förfogande. ;) Idag har de vägrat gå ut och tiggar uppmärksamhet heeeeela tiden. hehe..
Tack mamma, pappa & Linda för djurvakten! Guld värt. ♥
 
Glenn jobbar över idag. Stackaren står i förtvivlan och tvättar maskiner nu innan kylan ska komma. Så nästa vecka ska han kompa, vilket innebär att jag ska jobba hela veckan istället för de tre dagar det är sagt. Jätteskönt känner jag, då det underlättar att komma in i allting. För ni har väl inte missat att detta är min sista lediga vecka som 100% mammaledig? ;) Tagga tagga tagga!
 
Oj vilket rörigt inlägg det blev. Hoppas ni blir nöjda iallafall, för nu ska jag gå och se vad min son har för sig. Sist jag tittade öste han ur tvättmaskinen. ;) Han är så hjälpsam så. Synd att det inte var tvättat bara.. haha.
 
Ha det gott, tänd lite ljus och kryp ned under ett täcke och ignorera bajsvädret där utanför. Burr..
Om ni undrar vad Casper har på näsan så är det ett skrapsår han lyckades åstakomma på resan ned till halland. Han valde att stå på näsan på en rastplats. ;P
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Låter som att ni hade en kul helg! Casper är bra söt han!

2012-11-28 * 16:53:20
URL: http://thehugbunny.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0