Längtan

Idag är en sån där dag när längtan efter häst är så kraftig att jag nästan tappar andan. Dum som man är sitter man ju då alltid och tittar på gamla bilder från förr. Som att det skulle bli bättre.
Denna tid på året är det som allra härligast att ha häst tycker jag! Drömmer mig bort till den dag då Casper & Glenn roar sig med "killsaker" medan jag plockar in min fyrfota vän från vår hage, in till vårt stall och gör oss iordning för en ridtur i skogen eller på vår ridbana. Åh vad jag längtar!

Fast jag har även en slags ro i själen, liksom att jag kan vänta. Hur stor längtan än må vara vet jag att det är rätt att vara hästlös nu. Både för min, Glenns, Caspers och framför allt hästens skull. Jag vill vara med min Casper nu, för mig är det de enda rätta. Jag hade inte kunna ge hästen/hästarna så mycket jag hade velat i vilket fall som helst just nu. Nej, det får vänta helt enkelt. Men man måste få drömma sig bort lite ibland. ♥


Jag & Aegir hösten 2008


Kommentarer
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Sv: ja det hade vi :)



Åh sådär känner jag också, och ibland har jag dagar då jag bara är avundsjuk på allt och alla! Men allt har sin tid brukar jag tänka, och att skaffa häst någongång i framtiden är ju absolut ingen omöjlighet, det gäller bara att det är rätt tidpunkt :)

2012-05-21 * 12:18:59
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0