Trött & Sliten

Guuud vad trött jag är. Kroppsligt och mentalt ja, hela jag är slut. Det är väl inte acceptabelt att säga så som lycklig mamma. Men just nu är det tungt. Vet igentligen inte varför. Världens snällaste bebis har vi så absolut inget jobbigt med det, dessutom en fantastisk karl som jag älskar över allt annat. ♥ Men jag är trött iallafall. Phu.. :'( Lite ledsen inombords liksom, samtidigt som jag vill poängtera att jag är så lycklig att jag bubblar inombords, för vad livet givit mig. Det är skumt att känna så. Lite som om man är två personer just nu. :) Men det blir nog bättre, så fort jag kommer på andra tankar. :)

Dagen har vait mysig. Casper vakna vid halv 7 idag igen klarvaken. Men somnade om efter någon timme i babygymmet och sov till nio. Väldigt skönt!
Vi gick upp och åt frukost framför tvn som vanligt, och tappade därefter upp ett bad till lilla mannen. Road över att få bada som vanligt. ;) Somnade som en stock efteråt. ♥

När pappa Glenn kom hem så blev det en långpromenad i vårvädret. Skönt att svettas lite. haha. Om inte annat välbehövligt. Men jag måste fixa ett par bra gåskor! Ska nog pallra mig in till Gott På Foten och fixa nya inlägg. Dumma fötter..

Men nu ska trötta jag borsta tänderna och fixa kvällsmålet för Casper sen är det sängen som gäller. Längtar efter kudde! Godnatt på er fina människor.
// Emma


Kommentarer
Postat av: Jossie

Åh, jag förstår precis hur du menar! Sådär trött kan jag också bli ibland. Oftast för att jag tänker på saker jag ser mycket fram emot att göra, men som i dagsläget känns så långt borta... Eller om jag gärna vill något, som sambon inte är lika pigg på. Svårt att förklara, men jag hoppas det ordnar upp sig för dig. Vet ju inte vad det beror på, även om jag har mina gissningar ;) Vad sägs om att ses nästa vecka? Kanske äta middag tillsammans alla 6? :) Kram

2012-03-02 * 08:31:42
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är okej att känna sig trött och ledsen ibland.

Det betyder inte att du älskar din familj mindre för det, eller att du är en dålig mamma.

För du är en underbar mamma och fästmö!! Och alla får känna sig ledsna och trötta!

kram

2012-03-02 * 09:48:30
URL: http://erikashundliv.blogg.se/
Postat av: Jossie

Sv: Haha, med risk för att ha helt fel nu. Men det jag spontant tänkte när jag läste är två saker som jag grundar på det du tidigare skrivit om i bloggen. Och det 1:a är att du saknar hästlivet, och framförallt Puke. Det är en sak som jag själv kan bli lite ledsen över ibland, att jag saknar det mycket och att det i dagsläget inte funkar.. Så jag tänkte att det kanske var samma för dig? Att du trivs jättebra med dina killar men att det är något som saknas? Den 2:a grejen jag tänkte på var att du skrivit lite om bebistiden som du saknar, och att du kanske vill få uppleva det igen NU och det tror jag är vanligt (iaf för mig, vill jag någonting - känner jag en stark önskan/längtan efter något vill jag ha det direkt och inte "senare"). Men det var bara saker som jag kom på sådär spontant när jag läste och jag förstår om det inte alls har någonting att göra med dessa saker. Jag bara relaterar det till mina egna känslor ;)



När funkar det för er att träffas? Kanske onsdag eller torsdag? Hos er eller oss? Va kul! :D

2012-03-02 * 11:48:31
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0