Gräsänkling

Har någon en tråkig kväll så kom gärna hit på en pratstund! Jag är gräsänkling ikväll då gubben min ska och dricka öl med några kompisar. :)
Vet inte riktigt vad jag & Casper ska sysselsätta oss med. Han är för övrigt på träligt humör ikväll! Vet inte om han håller på att bli lite förkyld igen. Lite snuvig & hostig tycker vi. Jaja, vi får väl se vad det blir. Man kan ju inte vara på topp jämt. Ingen feber iallafall. :)

Men, men. Haft en väldigt lugn dag idag. Jag & Casper sov till halv nio ungefär. Älskling hade grishelg så han kom hem vid tio ungefär och åt frukost med oss.
Sen stöka vi omkring här hemma och duschade Casper för första gången. Varken bu eller bä, han tyckte nog mest det var skumt. ;) Men smidigt var det! Skönt när man inte orkar konka fram badbaljan eller har lite brottom och själv ska duscha. ;)
Jaja, sen blev det att åka och veckohandla. Asbillig vecka dag! Vet inte hur vi lyckades riktigt? haha, förmodligen har vi väl glömt en hel drös med saker vi behövde. ;)

Sen till dessa problematiska djur! Katten spydde mask igår. IGEN! Avmaskade för drygt tre veckor bara! Hmf! Så idag har jag köpt ännu ett nytt avmaskningsmedel. Milbemax. Så nu jäklar ska vi väl bli kvitt äckeldjuren!
Kaninerna är sämre i magarna igen. För nu har även Stampe blivit dålig? Alltså, de får bara hö & vatten? Inget annat! Hö't luktar & ser superfint ut så har svårt att tro att det skulle vara det. Men jag vet inte alls längre. :/
Ska ta mig i kragen och fara till veterinären och köpa det där att ha i drickvattnet. Kan absolut inte ta ungar på Lillan så länge detta pågår.

Men det löser sig nog. :)
Som sagt, vill någon umgås så hör av er! :)


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0