Trädgårdsfix

Idag pysslar vi i trädgården. Efter ett nytt försök har vi nu fått landet rensat och så har vi sått ny sallad & persilja. Såklart fick vi en regnskur på oss även idag, men den var inte lika stor som igår så vi kämpade på. ;)
Jag har gjort första skörden på våra ärtor samt persiljan. :) Det ska frysas in för kommande behov. Persiljan är så jäkla fin iår! Hoppas på att få många skördar. ;)
Jag passade också på att binda upp tomaterna och vattna dem. :) De växer som sjutton!
 
Nu har vi precis ätit lunch och ska gå ut igen. Älskling ska tvätta bilen och jag ska rensa ogräs längs staketet. Casper får roa sig med att titta på en stund. ;) Han ska ändå sova en stund snart.
Vi har ju fått börja spänna fast honom i vagnen nu. Han klättrar ur den närsom helst. Han har ju verkligen förvandlats till en klätterapa. Nyss tog han sig upp så han stod mot köksbordet!  Hur liksom?
 
Jaja, nu väntar mina fina killar på mig.
/gröna fingrar
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jisses vad duktiga ni är! Ser riktigt mysigt ut, nästan så jag vill börja odla på balkongen min haha </3

Svar: Aw vad go du är. ;)Hihi det kan du väl göra? ;)
nikoba.blogg.se

2012-07-18 * 14:38:44
URL: http://itsourtimetoshine.blogg.se
Postat av: Victoria

Åh, helt underbart! Om man ändå hade orken till att hållas sådär! Du/ni är så himla duktiga :)

Svar: Åh tack, vad rar du är. Det är fruktansvärt kul och givande. Fler borde prova!
nikoba.blogg.se

2012-07-18 * 21:04:36
URL: http://Vixxxxi.blogg.se
Postat av: Carro

De ser så galet roligt ut att odla sådär.
Synd bara att man inte har intresset, orken och tiden(eller prioriterar annat).

Svar: Det är galet kul och så givande. Fler borde ta sig tiden att göra det. :)
nikoba.blogg.se

2012-07-19 * 21:28:44
URL: http://whyevenbother.blogg.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0