Billig unge

Usch så får man inte säga, men alltså FY FAN vilken förmiddag. Jag är helt deprimerad. Casper har gnällt/skrikit halva förmiddagen känns det som, men nu sover han tack och lov. Äntligen! Han började bli trött i vanlig tid runt halv elva, så jag la honom för en powernap. Gallskrik. Han är förkyld och har svårt att tutta på nappen nu så han får ingen ro. Tänkte då ge näsdroppar men de där små pipetterna är ju sylvassa så när jag precis sprutar in dropparna slår han till med huvudet och han börjar blöda näsblod. Ännu mera gallskrik. Då fick han komma upp i min famn tills han lugnat ned sig, vilket han gjorde, så länge han fick all min uppmärksamhet. Så fort jag vände bort blicken eller visade tendenser från att resa mig upp osv TOKSKREK han. Därimellan gnäll. Men så fort jag roade eller sjöng för honom så skatta han.
Till slut gick jag upp och la honom i spjälsängen, där vart han ganska nöjd och låg och pilla på sin filt och sina gosedjur. Till sist somnade han. Tack!
 
Hm.. usch vad jag gnäller nu. Men ibland är det jävligt jobbigt. Jag är verkligen inte van med en skrikig unge så såna här stunder kör slut på mig. Inga svar som "Vad hade du väntat dig när du fick barn". Då kommer jag spy galla över er alltså. Jag VET att barn skriker, men det gör det inte mindre jobbigt. Punkt!
 
Till roligare saker. Igår var vi ju till tandläkaren med Casper. De tyckte allt såg bra ut, tanden kommer säker räta upp sig igen, men vi ska på återkontroll om 6mån igen och kolla läget. Skulle han börja få ont, få en böld eller att tanden började ändra färg osv skulle vi ringa in direkt. Men jag tycker dne rätar på sig mer och mer. Så jag är inte orolig. Casper var jätteduktig, fast det inte var så himla roligt att bli pillad i munnen av en massa främmande männsikor. Till sist knep han ihop munnen så hårt att vi fick ge upp. ;)
 
På vägen hem släppte Glenn av oss ute vid kilsvägen så vi kunde gå hem. Ca 30min promenad avklarad alltså. Varmt som fan var det. ;) Visst är jag duktig? hehe
Hos grannen (Karins föräldrar) var Karin på besök med Alexander. Vi stannade till där så pojkarna fick busa lite. Casper fick leka med vattnet i deras utepool och jisses vad han tyckte det var kul. Det får nog bli att köpa en liten pool till honom. :)
Vi spenderade mer eller mindre resten eftermiddagen där vilket var kanonmysigt.
 
På kvällen grejade jag & älskling med trädgårdslandet då det var dags att rensa ogräs igen. Efteråt grillade vi och satt ute. Mer sånt tack!
Efter ett långt samtal med Linda om allt och ingenting var det dags att sova.
 
Hoppas Casper är på bättre humör senare, för jag har planer på att åka hem till mamma & pappa nämligen.
// Sliten mamma
 

Kommentarer
Postat av: J

Vissa dagar får man rea ut sin unge ;)

Svar: Håller med! ;)
nikoba.blogg.se

2012-07-05 * 15:11:02
URL: http://jochp.blogg.se
Postat av: william

så söta bilder:D

Svar: Tack! :')
nikoba.blogg.se

2012-07-05 * 16:19:33
URL: http://funnyones.blogg.se
Postat av: Teja

Haha, älskar bilden när han sitter i Glenns knä! Ser lite fundersam ut "whata......" typ.. :p

Svar: Haha ja. Han var skapligt skeptisk när tandläkare nr.3 kom in. ;)
nikoba.blogg.se

2012-07-05 * 18:32:49
Postat av: Anonym

Haha, älskar bilden när han sitter i Glenns knä! Ser lite fundersam ut "whata......" typ.. :p

2012-07-05 * 18:34:58
Postat av: Jossie

Åh sådana dagar är jobbiga.. Skönt att allt verkar OK med tanden iaf! ;) Kram

Svar: Grymt jobbiga!Ja, jag håller med. :)
nikoba.blogg.se

2012-07-05 * 19:32:02
URL: http://jsantinelli.blogg.se
Postat av: Linnéa

Skönt att höra att det finns fler som gärna skulle ge bort sin unge en stund ibland. Dock är inte min skrutt 8 månader än.
Börja läsa din blogg när jag vart gravid, och nu har det vart svårt att släppa den fast man har ont om tid ibland och missar inlägg. (Läser gärna ikapp, då bebis sover)
Mitt liv är väldigt likt ditt så det är mysigt att läsa om er!

Svar: Vad kul att höra att du läser och känner igen dig. Självklart är det okej att känna att man är trött på sin skatt ibland. ;) hihiHur gammal är eran plutt nu? :)
nikoba.blogg.se

2012-07-12 * 13:13:47
Postat av: Linnéa

Ja! ;) Han är fyra månader nu. Men vad fort det går ändå :)

Svar: Åh stora killen redan! Flyter allt på? :DJa tiden går fort som fasen, vänta bara tills lillen blir 7mån för då blir det högväxeln alltså. Helt galet vad fort det går!
nikoba.blogg.se

2012-07-22 * 08:35:20


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0